Avatar billede Tinathomsen Nybegynder
22. januar 2012 - 22:28 Der er 6 kommentarer

Løsning til computerproblem

Hej Eksperten.dk

Jeg har en stationær der opfører sig meget mærkeligt.
Min far og jeg har nu prøvet samtlige løsninger, men uden held.

Det startede med da jeg havde windowns 7 på det, når jeg spillede
sims eller bare generelt lavede noget på computeren gik den ned
med blue screen of death(BSOD) en i mellem. Det blev bare værre og værre. Skærmen begyndte også pludselig, eller når jeg startede op, at sige "no signal going to sleep". Hvor selvom jeg rettede på stikkene, ikke kom noget skærmbillede frem på.
Når jeg så endelig fik den tændt, gik der ikke længe før den lukkede ned igen. Der har ikke været noget mønster for hvornår
den er gået ned, bare generelt når jeg har brugt den.
Jeg har oplevet et par gange hvor jeg bare har kunne lade den stå
i et stykke tid uden der skete noget.

Ved BSOD har den givet mange forskellige oplysninger og grunde til den er lukket ned. Jeg har taget billeder et par gange af
det og forsøgt at løse det med nogle af de mange bud på løsninger
her på nettet.
Af det jeg kan huske har den haft sagt at det er noget med en hardware, andre gange en "bad head pooler" og tit siger den bare at et problem var opdaget. Som sagt - mange grunde..
Den har dog nævn video kortet mange gange, og derfor har jeg været mistroisk til det.
Min far har også været adskillige gange inde og se inden den startede op, med hardwaren (fejl osv, tempratur) men alt har været fint.

Vi har været igennem alt dette med den, uden held:
Slettet alt, og installeret 7 forfra 2 gange.
Slettet alt, og installeret XP
Skiftet skærm + ledninger
Skiftet grafik kort
Opdateret bios.
Installeret bios forfra.
Renset den for støv.

Nu er jeg begyndt at tænke på om det kan være noget af hardwaren der ikke dur mere, men hvorfor skulle den så nævne videokortet?
Jeg er helt på bar bund med det her, og det er min far også som ellers er virkelig dygtig til computer.

Har i et bud på hvad vi evt. kunne prøve, eller en ide om hvad der er galt?

Mvh Tina
Avatar billede Tinathomsen Nybegynder
22. januar 2012 - 22:31 #1
Forresten så har den også haft sagt et par gange "no harddisk detected" i opstarten men er så startet op igen eller bare forsat uden problemer med harddisken derefter. Kan det have noget at sige?
Avatar billede patrickbeck95 Nybegynder
22. januar 2012 - 22:32 #2
Du kan prøve at gå i fejlsikret tilstand, også finde en ældre driver, ellers så prøv at gå ind i enhedshåndtering også slet enheden, er ikke sikker, men så burde den finde en driver når du starter den op.
Avatar billede patrickbeck95 Nybegynder
22. januar 2012 - 22:35 #3
hov, forkert tråd..
Avatar billede RuneDams Juniormester
22. januar 2012 - 22:55 #4
Måske det vil virke at indsætte end ny harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 00:04 #5
Det kan være dine ram. Hvis du har mere end 1. ramblok, så prøv at køre med dem på skift. Eller kør en test fra CD-drevet: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml Det er en Iso-fil, som brændes til en boot-fil. Hvis du ikke kender det, så bare spørg.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 00:17 #6
Ps. Hvis man vil køre XP, skal man sørge for, AHCI i bios ikke er sat til, for så kan bios ikke finde harddisken.