Avatar billede Helmaxen Nybegynder
23. januar 2012 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs oppsetting mellom 2 hus.

Hei alle. Som overskriften viser gjelder spørsmålet denne gang trådløs forbindelse mellom 2 hus. En kompis av meg leier ut et husvære hvor han vil ha trådløs forbindelse fra sitt eget husvære. Han har satt opp en trådløs router i utleiehuset, og vil da koble denne til sin egen trådløse router. Begge routere er med navn Tp-Link og er også samme modell. Han har nettilgang hjemme hos seg selv, men klarer ikke å få nettilgangen i utleiehuset til å virke.
Sånn jeg selv tror (kan være feil), så må han bruke sin egen router som AP, og da få utleierouteren til å forbinde til AP. Men hvordan få utleierouteren til å forbinde til nettet? Jeg prøver å få den til å søke opp hans routers SSID, men den finner ikke dens SSID.

Er det noen andre muligheter til å få utleierouteren til å koble til hans router?

Håper dette ble forståelig. Hvis ikke, spør.
Avatar billede Broxigar Praktikant
23. januar 2012 - 11:28 #1
Han skal formentlig have fat i en Repeater istedet for en sekundær router.

Ellers kan han forsøge at installere dd-wrt på routeren i udhuset og så sætte den op som repeater. Ved dog ikke om dette vil virke.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
24. januar 2012 - 06:13 #2
Ser ut fra en veiledning fra nettet om Repeater og dd-wrt, at det skulle gå an å installere dd-wrt i utleiehuset, og det forstår jeg sånn at han da må laste ned, og installere det programmet i den nåværende router.

Men du sier han skal ha fatt i en Repeater, og det forstår jeg sånn at det er en egen boks, og ikke noe som skal installeres i nåværende router.

Er normalt flink med pc'er, men akkurat nettverk og den slags har jeg lite greie på, derfor de litt "dumme" spørsmål. :)
Avatar billede larsini Seniormester
24. januar 2012 - 20:42 #3
hvis man ikke kan se routerens ssid kunne det være fordi routeren ikke broadcaster sin ssid!!!
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
25. januar 2012 - 04:08 #4
Den broadcaster sin ssid, for han har en laptop hjemme og den ser, og kobler fint til hans ssid. Det var forøvrig det første jeg sjekket opp.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
16. februar 2012 - 16:52 #5
Her kommer litt opplysninger. Har nå sjekket alle som selger pc-utstyr, og ingen har repeater, ei heller vet hva det er. (Bor i Thailand, og internett er forholdsvis nytt her). Så det ser ut som at han rett og slett må se seg nødt til å legge inn egen nettforbindelse i det andre huset.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
09. marts 2012 - 04:30 #6
Det ser ut til at det ikke er noen flere med innspill her, så da ror jeg vi avslutter her.
Så hvis Broxigar legger inn et svar, får vedkommende poengene.
Avatar billede Helmaxen Nybegynder
08. maj 2012 - 13:43 #7
Ingen svar her nei, så da tar jeg de selv. :)