Avatar billede smvmarketing Nybegynder
23. januar 2012 - 21:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Windows Firewall efter virusangreb

Hej eksperter,

jeg ved ikke rigtigt, om det er den rigtige kategori, jeg har placeret spørgsmålet i. Jeg blev i går udsat for et virusangreb på min Windows 7 SP1 computer. Jeg har dog både AVG og Windows Security Essentials kørende, der begge gik i aktion og fjernede truslen. En efterfølgende fuld skanning med begge systemer, viser ikke tegn på mere snavs.

Efter angrebet blev jeg imidlertid opmærksom på, at min Windows Firewall pludselig ikke fungerede mere og at jeg faktisk slet ikke kan komme til at kontrollere noget som helst i forhold til den. Menupunkterne for 'Slå Windows Firewall til/fra', 'Avancerede indstillinger' osv er der, men jeg kan ikke få vist noget indhold.

For at undgå, at computeren stod ubeskyttet hen, prøvede jeg at installere Zonealarmas gratis firewall - denne bliver imidlertid ikke aktiveret ordentligt efter genstarten i forbindelse med installationen. Jeg har nu i stedet installeret Bull Guard - her spærrer firewallen imidlertid for al kommunikation via browsere. Jeg kan imidlertid godt pinge via cmd.

Jeg har prøvet at køre Malwarebytes Anti-Malware, som ikke kan finde nogle inficerede filer. Jeg har også kørt HiJackThis, der giver følgende log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:57:26, on 23-01-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\files32\spamfilter\LittleHook.exe
C:\Program Files (x86)\Mobile Stream\EasyTether\easytthr.exe
C:\Users\Ennos\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Odometer\hpsysdrv.exe
C:\Users\Ennos\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Remote Solution\HP_Remote_Solution.exe
C:\Program Files (x86)\hp\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\Program Files (x86)\CheckPoint\Endpoint Connect\TrGUI.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe
C:\Users\Ennos\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteClipper.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\CNYHKEY.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashUtil10n_ActiveX.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe
C:\Windows\SysWOW64\NOTEPAD.EXE
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_DK&c=94&bd=Pavilion&pf=cndt
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_DK&c=94&bd=Pavilion&pf=cndt
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=da_DK&c=94&bd=Pavilion&pf=cndt
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Contribute CS5\Plugins\IEPlugin\contributeieplugin.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgssie.dll
O2 - BHO: ZoneAlarm Security Engine Registrar - {8A4A36C2-0535-4D2C-BD3D-496CB7EED6E3} - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker\bin\TrustCheckerIEPlugin.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Messenger Companion Helper - {9FDDE16B-836F-4806-AB1F-1455CBEFF289} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Contribute CS5\Plugins\IEPlugin\contributeieplugin.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: ZoneAlarm Security Engine - {EE2AC4E5-B0B0-4EC6-88A9-BCA1A32AB107} - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker\bin\TrustCheckerIEPlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\program files (x86)\hewlett-packard\HP odometer\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BATINDICATOR] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\BATINDICATOR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchHPOSIAPP] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP MAINSTREAM KEYBOARD\LaunchApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Remote Solution] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Remote Solution\HP_Remote_Solution.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePRCShortCut] "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerRecover"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Default Manager] "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume
O4 - HKLM\..\Run: [Check Point Endpoint Security] "C:\Program Files (x86)\CheckPoint\Endpoint Connect\TrGUI.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5ServiceManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm] "C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\zatray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Ennos\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [EasyTether] "C:\Program Files (x86)\Mobile Stream\EasyTether\easytthr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [RGSC] C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\RGSCLauncher.exe /silent
O4 - HKCU\..\Run: [Akamai NetSession Interface] "C:\Users\Ennos\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [RESTART_STICKY_NOTES] C:\Windows\System32\StikyNot.exe
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Ennos\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Startup: EvernoteClipper.lnk = C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteClipper.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Synchronizer.lnk = C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Evernote 4.0 - res://C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Companion\companioncore.dll
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Report to BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\Files32\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype Plug-In - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - res://C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204 (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\Resource.dll,-101 - {A95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - res://C:\Program Files (x86)\Evernote\Evernote\EvernoteIE.dll/204 (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: BgGamingMonitor.dll
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BullGuard Behavioural Detection (BsBhvScan) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardBhvScanner.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: ZoneAlarm Toolbar IswSvc (IswSvc) - Check Point Software Technologies - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\IswSvc.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - c:\Program Files (x86)\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: Check Point Endpoint Security (TracSrvWrapper) - Check Point Software Technologies - C:\Program Files (x86)\CheckPoint\Endpoint Connect\TracSrvWrapper.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 18744 bytes

Jeg håber, at i kan hjælpe. På forhånd mange tak for hjælpen.
23. januar 2012 - 22:46 #1
Nu er der både noget

* AVG
* Zonealarm
* BullGuard
* Check Point Endpoint Security ?
* MSE ?

Mere eller mindre samtidig - ligesom at have flere 'kærester' samtidig, går sjældent godt *S* ...

Du bør (=SKAL) kun have ÉN aktiv 'pakke' kørende !!!

---

Desuden afinstall
* ASK Toolbar
* BING Bar
* Contribute Toolbar

* [Google Update]

Du kan evt. afinstall med
www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html FREE versionen...

---
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2012 - 09:16 #2
firewall-styring: brug http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html
der er en free - den et ok - bare vælg 32 eller 64 bit versionen.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
24. januar 2012 - 10:53 #3
Hej karise_larry,

du har fuldstændigt ret i, at der er rigtigt mange kærester i sengen lige nu - men det hænger sammen med, at jeg oprindeligt kørte MSE og AWG som simultane antivirusprogrammer (ikke anbefalelsesværdigt, I know) og Windows Firewall. Efter angrebet forsøgte jeg med ZoneAlarm, som jeg ikke kan få til at køre eksplicit med kontrolpanel osv og efterfølgende har jeg installeret Bullguard, hvor firewallen nu bremser alt.

Du har helt ret i, at der skal ryddes op i både programmer og tool bars og dybest set vil jeg gerne tilbage til mit gamle system, hvor Windows Firewall kørte sammen med et antivirusprogram. Men problemet er, at jeg ikke kan få Windows Firewall til at køre igen - det virker som om, at programmet er slettet fra computeren.

Så lige nu er min bekymring stadigvæk, om computeren er helt renset og hvordan jeg evt. kan reetablere mit gamle system?
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
24. januar 2012 - 10:55 #4
Hej claes57,

er det endnu en firewall eller et system til reetablering af Windows' egen?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2012 - 11:00 #5
hvis du har bullguard firewall kørende, så skal du ikke bruge windows firewall - jeg tror at bullguard selv til foreslå, at den kobler win-firewall fra (det gjorde min trend-antivirus pakken i hvert fald).
Mit link er bare et program, der giver detaljeret styring af win7's egen firewall - så det er overflødigt hos dig.
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
24. januar 2012 - 11:09 #6
claes57>

Det er korrekt, at jeg har Bullguard lige nu, men det er udelukkende som en nødløsning, da jeg ikke kunne få andre firewalls til at køre på computeren.

Jeg har endnu ikke gjort op, om Bullgueard er en fremtidsløsning på min maskine - dels koster det penge og dels har jeg i skrivende stund fortsat ikke kunnet få forbindelse med internettet, mens firewall'en har været aktiveret.

Så allermest er jeg sådan set interesseret i at få check på, om der stadigvæk er noget snavs fra viraet på computeren og om det er muligt at reetablere den gamle Windows Firewall.
24. januar 2012 - 13:45 #7
Hvad med Systemgendannelse et 'pænt' stykke bagud ?
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
24. januar 2012 - 14:05 #8
karise_larry>

Er forsøgt - desværre har jeg kun et par systemgenddannelsespunkter, der ikke er så frygteligt gamle. Men dette virkede heller ikke.

Er den eneste udvej en komplet reinstallation, hvis jeg vil gendanne det gamle system?
24. januar 2012 - 14:42 #9
Hmmm... speciel når du har "svinet" *S* systemet til med alverdens Sikkerhedsprogrammer som mere eller mindre modvirker hinanden...

Se hvad andre siger/skriver her i tråden ???
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
26. januar 2012 - 10:53 #10
Hej igen,

det blev den radikale løsning med en komplet tilbageføring til Fabriksimagen og med et nyt og helt rent sikkerhedssystem uden dubletprogrammer, der kan modvirke hinanden. ;-)
27. januar 2012 - 00:07 #11
... husk ALLE WindowsUpdate elementer + Relevant Sikkerhedsprogram (og kun ét!) + opdatering af samme...
Avatar billede smvmarketing Nybegynder
12. januar 2015 - 14:09 #12
Jeg kommer ikke så ofte herinde, men jeg kan da se, at denne tråd aldrig blev lukket. Giv gerne svar, så tildeler jeg point som tak for hjælpen. :-)
13. januar 2015 - 05:40 #13
Ping ...