Avatar billede izyr Juniormester
26. januar 2012 - 09:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar til børn+spil

Hejsa
Jeg arbejder i en SFO, hvor vi skal have købt et par bærbare til ungerne. Men nu er det sådan jeg ikke helt ved hvad jeg skal gå efter og hvad jeg skal holde mig fra. Der tænkte jeg at I måske kunne hjælpe.

Jeg tænker lidt at 320GB Harddisk må være nok. Mest mulig RAM, En ok hurtig processor og vigtigst er næsten at det kan trække lidt ift grafik.
De skal primært bruges til spil - Det er mest java-spil der spilles over nettet - typiske browserspil. Dog ville det være rart hvis de kunne trække lidt tungere spil også som måske World of Warcraft. Altså lidt grafik, men ikke de tunge nye spil.

Så hvilke grafikkort skal jeg gå efter i en bærbar og har I nogle forslag til bærbare som kunne levere den påkrævede kraft? Gerne ikke alt for dyre, og gerne med windows 7.

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2012 - 11:33 #1
Køb stationær. Du får mere for pengene, og kan nemt opgraderes.
Avatar billede izyr Juniormester
26. januar 2012 - 16:47 #2
det er jeg helt klar over... men eftersom pladsen er trang og skolen helt går over til bærbar - så skal det være en bærbar :o) Kunne jeg vælge frit blev det også stationær
Avatar billede Gydevang Nybegynder
27. januar 2012 - 15:33 #3
Hej izyr

Du skriver ikke noget om størrelse, men tænker at en 17,3" måske er et bedre valg da man bedre kan dele skærmen.

Denne her Intel i5 og NVIDIA® GeForce® GT 540M grafikkort, 750 GB harddisk. Den kan godt trække lidt spil.

http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+AKOYA®+P7621+MD+97886/30013033A
Avatar billede izyr Juniormester
27. januar 2012 - 15:52 #4
Det ville være helt fint med 17" skærm, da det skal bruges til spil og lignende. Og ja den maskine er et godt bud. Den har måske endda rigeligt med HDD ift hvor meget RAM den har... men vil nærlæse den lidt... synes bare ofte Medion er sådan noget hjemmestrikket noget...
Avatar billede izyr Juniormester
10. april 2012 - 16:48 #5
Tak for svarene.

Vi fandt en i Expert som vi installerede Deepfreeze på efterfølgende. Skriv et svar så kan jeg dele point ud.