Avatar billede hj0rth Nybegynder
26. januar 2012 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iOS og Android app-programmør søges

Jeg søger en app-programmør, med kendskab og erfaring til programmering af en spil applikation til iOS og Android.

Idéen læner sig op af "Wordfeud"'s samspilsprincip, men stikker i en anden retning.

Jeg er selv grafisk designer uden synderlig erfaring med programmering, så det bliver din del. Dog kan jeg tage mig af frontend i form af javascripts og html/css kodning.

Jeg kan tilbyde en 49% andel i projektets eventuelle succes.

Kort sagt leder jeg altså efter en programmør med mod på og lyst til et samarbejde, der kan blive sjovt og økonomisk indbringende.

Kontakt mig på hjorth88@gmail.com hvis du har lyst til at høre mere.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. januar 2012 - 12:29 #1
Du søger altså en udvikler der vil ligge 100% af risikoen, men kun få 49% af fortjenesten.

Lidt lige som at bede en entreprenør opføre 200 luksus lejligheder på Lolland, og sige han får pengene for projektet og en del af fortjenesten når de alle er solgt.

Få beskrevet dit projekt og betal dig fra det, ingen gider sidde og udvikle noget uden at være sikker på profit.

/J
Avatar billede hj0rth Nybegynder
26. januar 2012 - 13:11 #2
Den er misforstået jokkejensen

Jeg vil give dig ret i at jeg måske burde nævne en form for betaling. Det gør jeg så nu:
Jeg betaler gerne personen en startbetaling så projektet kan søsættes. (Aftales ved kontakt)

Der er dog en forskel på den situation du beskriver og den jeg sidder i.
Jeg er en studerende med en god idé, vilje, tid og delvis ressourcer til at realisere den. Jeg er ikke en entreprenør der driver forretning og har en bundlinje jeg skal tænke på. (jeg beklager min manglende erfaring og forståelse for denne form for kapitalistisk tænkning)

Projektet skal i stedet ses mere som en "opgave" end et "job". (det tillader kategorien vel stadig?).

Jeg håber på at finde en person der vil samarbejde. Det kan sagtens være du har ret i at "ingen" vil realisere noget uden profitsikkerhed. Men jeg giver det lige en chance. Ellers har jeg jo din nødløsning.
Avatar billede milk78 Nybegynder
02. februar 2012 - 18:11 #3
Jeg tillader lige at blande mig i snakken.
Jeg er mobil udvikler så har al den viden der skal til at udføre et sådant projekt, men det er svært at tage dit oplæg seriøst.

For det første så nævner du ikke dit navn - Du efterspørger en person der skal indgå i et partnetskab men et simpelt navn har man ikke.
Ligeledes så tilbyder du 49% til udvikleren, men du nævner stort set intet om hvad du selv bidrager med - Hvad er det du laver for de 51%?
Faktum er at en idé i sig selv ikke er noget værd, selvom man tror det. Idéer er der millioner af og de er først noget værd i det øjeblik at de bliver omsat til noget konkret.

Hvis du virkelig vil have fat i nogle af de mest eftertragtede personer i IT branchen(Mobiludviklere) så skal du gøre en hel del mere ud af dit oplæg. Udvis noget mere seriøsitet og beskriv idéen nærmere, information om dig selv, hvad du kan tilbyde og hvad du selv bringer til bordet.

Jeg tror de fleste udviklere ofte har oplevet den der med "Jeg har en genial idé og du kan få halvdelen af indtægten hvis du laver det". Hvilket i 99,999% af tilfældene betyder at udviklerne laver 98% af arbejdet, projektet bliver aldrig nogen success og vedkommende ser ikke en krone.
Og lige pt. er mobiludviklere sindsygt eftertragtet pga. væksten i markedet og så skal der mere end en løs idé til at lokke dem til fadet - De fleste af os ligger inde med hundredevis af idéer til apps.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
02. februar 2012 - 22:24 #4
Tusind tak for det velformulerede svar milk78.

Du har nogle gode pointer som jeg tydeligvis ikke har medregnet i min søgen.

Jeg er vist nødt til at erkende at min hverdagsforklaring af projektet kommer til kort i forsøget på at lokke jer til fadet.

At finde en 'partner' (her på Eksperten.dk), der har lyst til at tage chancen i disse tider, er vist som at fiske uden orm i en sø hvor powerbaiten flyder rundt på toppen.

Jeg takker for rådet om at udvise større grad af seriøsitet ved konkretisere projektet og mine evner nærmere. Men bliver ikke i denne tråd, da jeg ikke tror det har den store effekt.

Da jeg ikke kan lukke tråden accepterer dit(milk78) svar som det bedste. Held og lykke med nogle af de gode idéer.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
02. februar 2012 - 22:31 #5
.. Det kan jeg så åbenbart ikke fordi det er en kommentar.