Avatar billede DortheMJ Nybegynder
27. januar 2012 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor har jeg bare brug for hjælp :(

Hej alle i kloge hoveder herinde...

Jeg ejer en HP pavillion g7-1115 bærbar pc. Styresystemet er Windows 7 og den er ikke engang 4 måneder.

Nå, men til at starte med kørte den jo upåklageligt....

Men nu, og det har den gjort i noget tid, når den er startet op og man er logget på sin bruger, så går der 5-10 minutter og så går computeren i stå. Altså, der er intet der svarer og hvis man prøver ctrl+alt+del, får man blot at vide at logon-processen ikke kan vises (?)
Nogle gange er jeg nødt til at slukke pc'en andre gange finder den ud af at komme over problemet selv... Dog kører den stadig lidt langsomt.

Når jeg ser på min jobliste under processer, ser jeg at der kører tre processer, der virker mistænkelige... Jeg kan ikke åbne filplacering. Det er disse tre det drejer sig om:

csrss.exe
atieclxx.exe
winlogon.exe

Men hvis jeg vælger at få vist processer for alle brugere, viser den filplacering for dem alle.. Dog kører der to csrss.exe, men begge ligger samme sted, åbenbart.

Og nu har jeg efterhånden gjort alt muligt ved min pc for at få den på ret køl, at jeg er ved at være forvirret. Efter et råd installerede jeg avast, der fandt 30 inficerede filer, men når jeg ville slette fik jeg beskeden at adgang var nægtet.... Starter jeg op i fejlsikret tilstand og går ind i samme skanlog, så melder den at de inficerede filer ikke kan findes.

Jeg var så nået dertil at jeg ville lave en systemgendannelse, tilbage til et tidspunkt, hvor jeg ved den kørte ordentligt... Men der er ikke nogle gendannelsespunkter overhovedet... Så tænker nu.... Skal jeg gå tilbage til fabriksindstillinger? Overvejer også en formatering, men har ikke nogle recovery discs... Men har læst at man,når computeren starter op, kan trykke F11 og kan ad den vej lave en "PC Recovery"... er det, det samme som en formattering?

Håber i kan hjælpe en hvis IT-evner ikke rækker SÅ langt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2012 - 12:50 #1
nu skal man jo lave dvd'en før virus kommer. Med boot + F11 giver samme mulighed som at boote på dvd (der ligger en skjult partition med disse data - dvd virker dog også hvis harddisk fejler helt - så få den nu lavet når maskinen er kommet på benene igen).
Avatar billede DortheMJ Nybegynder
27. januar 2012 - 12:56 #2
Det vil sige at jeg kan gøre det helt uden en dvd ved at bruge f11 (for at få det skåret helt ud i pap) og ja har vist dummere mig ved ikke at få lavet den dvd!
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2012 - 13:01 #3
ja - bare klø på - men husk lige, at alle dine data forsvinder, så lav en kopi af billeder og dokumenter og andet, du vil gemme til fx en usb-stick.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
27. januar 2012 - 22:56 #4
Kunne det være en ide bare at starte i fejlsikkert tilstand og bruge  guiden til at fjerne virus

http://www.eksperten.dk/guide/1232

vh kristian
Avatar billede DortheMJ Nybegynder
28. januar 2012 - 09:55 #5
Tak for indlægget kmunk, men valgte igår at starte fejlsikret og køre en virusscan og der fandt den ingenting.. og så valgte jeg F11 løsningen og nu har jeg en glad computer igen :) Den kørte helt af sporet igår.
Avatar billede DortheMJ Nybegynder
11. april 2012 - 08:41 #6
Løsning fundet, som skrevet i kommentar ovenover :)