Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
28. januar 2012 - 15:57 Der er 23 kommentarer

Grafikkort: AMD HD 6990 mod Nvidia GTX580m

Hej

Jeg kigger i øjeblikket på en ny bærbar til at kunne trække de hårde spil. Jeg er dog i tvivl om det er værd at betale 1500,- dask mere for et Nvidia GTX580m grafikkort i stedet for det meget anerkendte HD 6990, nogen der har nogle grafer hvorpå man kan se deres ydeevne imod hinanden.

tak på forhånd :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2012 - 16:18 #1
Der er nogle tal her: http://www.tomshardware.com/reviews/gtx-580m-sli-hd-6990m-crossfire,3022-12.html

Der er ikke meget forskel, så tvivler på du vil kunne mærke forskel i ydelsen på de 2.
Avatar billede pstidsen Novice
28. januar 2012 - 17:22 #2
Du mener vel Raedon HD 6990M?

Under alle omstændigheder: Tag 6990!
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2012 - 18:59 #3
#2
Om det er det ene eller det andet er vist et fedt.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
28. januar 2012 - 20:18 #4
Jo 6990 sry! :) #1 Dit link virkede desværre ikke, det er denne her pc jeg kigger på: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
28. januar 2012 - 20:19 #5
6990m*
Avatar billede pstidsen Novice
28. januar 2012 - 22:07 #6
#3: Arg... Bærbar og stationær udgaven af en grafikkortmodel er nu ikke det samme... Jf. http://videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

#4: Ja, den er fin. Nok noget af det bedste gamingbæbar der kan fåes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2012 - 22:39 #7
#6
Nu er der tale om til bærbar, så jeg synes vi lader den ligge...
Avatar billede pstidsen Novice
28. januar 2012 - 22:41 #8
nej nu forstår jeg slet ikke? Hvad mener du?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2012 - 22:46 #9
Sorry... Læs lige http://www.tomshardware.com/reviews/gtx-580m-sli-hd-6990m-crossfire,3022-12.html igen.

Jeg snakker om grafikkort til bærbar, ikke stationær.
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 10:11 #10
Jep vi er enige.

Men stadig: 6990 (som spørger sagde han kunne få i bærbar, hvilket man slet ikke kan da det jo er stationærudgaven) er langt bedre end laptop/mobile udgaven 6990M.

Jeg blev bare lidt forvirret da spørger sagde 6990 og bærbar...
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
29. januar 2012 - 10:22 #11
Men.. nu bliver jeg da først helt forvirret.
GTX580m er jo meget længere nede på listen end 6990m og er 1500,- kroner dyrere, er der nogen logisk forklaring på det?
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 11:16 #12
Prøv at smide et link til de to computere. Der er sikkert nogle andre forskelle.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
29. januar 2012 - 13:33 #13
Det er den samme computer, hvis du vil have 580m skal du bare betale 1500 mere
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 13:36 #14
Link?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2012 - 13:38 #15
Jeg vil være så skråsikker at sige, at pstidsen og jeg er 110% enige når jeg skriver at du så skal vælge modellen med 6990M!
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 13:41 #16
Ja link er sådan set unødvendigt. Det var mere for at vide hvor de har sådan nogle bondefangeri-priser....
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 19:06 #17
Altså jeg er selv stor Nvidia fan men generalt er AMD billigere (hvis du sammenligner et grafikkort fra Nvidia og et fra AMD der har næsten samme stats er AMD billigere) Der er dog altid nogle driver "problemer" med AMD driverne du kan aldrig opdatere driverne helt for de er ustabile så man skal altid køre med et par versioner for gamle drivers ud over det er AMD fine
Syntes dog stadig Nvidia har meget bedre indstillings muligheder mere "advanced stuff" osv. og noget bedre finish :)
Men det er rigtig meget en smagssag
Avatar billede pstidsen Novice
29. januar 2012 - 19:14 #18
Jeg har ATI/AMD grafikkort og altid de nyeste drivere. Der er ingen problemer. Men nej, der er ikke muligheder for indstillinger, men det savner jeg heller ikke (og jeg er selv gamer).
Avatar billede Nollon Nybegynder
29. januar 2012 - 20:06 #19
Ja okay jeg har kun amd på min bærbar og der har jeg problemer med det og har hørt endel andre der også har. men igen det er jo rent smagssag :) jeg vil glædeligt gi ekstra penge for et Nvidia kort fks.
Avatar billede danielkoch Nybegynder
30. januar 2012 - 12:32 #20
Ja nu må jeg jo nok blande mig for at bevise at der faktisk er en ok god stor forskel på disse to grafikkort. Prøv at kigge her: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html  Medmindre dit grafikkort er AMD HD 6990m (Crossfire) så er der faktiskt stor forskel lad os f.eks kigge på fps(frames per second) i spillet crysis 2. Amd har en fps på 34 hvis det er i max settings mens Nvidia gtx 580m sli har en fps på hele 68 fps hvilket er dobbelt så meget. Dette site har rigtige bencmarks har selv testet det med mit grafikkort og det havde de samme resultater som dem. Men ok hvis MM-vision nu skrev det var Crossfire så er det jo rigtigt så er der stortset ingen forskel

Håber det hjalp og hvis det gjorde så giv venligst mig pointene er helt ny på eksperten :P
Avatar billede danielkoch Nybegynder
30. januar 2012 - 12:33 #21
Ups kom til at forveksle med en anden tråd der stod jo intet om mm-vision men stadig medmindre det er crossfire så er der altså forskel
Avatar billede danielkoch Nybegynder
30. januar 2012 - 12:44 #22
ohh dammit fail a mig sorry bare glem alt det jeg har sagt det var selfølgelig ikke gtx 580 sli i skulle se en forskel imellem sorry for det de andre har ret :P tag amd
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2012 - 13:56 #23
;)