Avatar billede vifa Novice
29. januar 2012 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Forsinket skrivning mislykkedes"

Hej,

Jeg har efterhånden fået denne fejl en del gange, jeg har søgt på Internettet men ikke rigtig fundet noget svar på hvad det er, eller hvorfor den kommer.

Jeg oplever det altid hvis jeg flytter rundt på nogle af mine ting på min eksterne harddisk og efterfølgende sætter computeren i standby. Når jeg så starter computeren op igen kommer fejlen.

Hvorfor kommer den? Hvad er det? Og har jeg mistet nogle af mine data, som den jo skriver ?
Avatar billede romeo Nybegynder
29. januar 2012 - 21:23 #1
Typisk en Harddisk der ved at stå af.
Kør en Chkdsk /f

Og sørg evt. lige for at kopiere de ting du har på den væk. inden den smutter.

(kan også være andet, men når det ens data,må man hellere lige gardere sig imod den værste)
Avatar billede vifa Novice
29. januar 2012 - 21:39 #2
Den er helt ny for pokker
Avatar billede romeo Nybegynder
29. januar 2012 - 21:42 #3
Den kan jo godt være defekt selvom den er ny:)

Prøv køre en chkdsk  /r
den chekker hele disken, tager en rum tid.
Er der noget med den, så der go chance for den findet det.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. januar 2012 - 04:11 #4
Det er ikke fordi din harddisk er ved at dø!

Dine eksterne harddiske er sat til optimeret ydelse i stedet for hurtig frakobling.
Dette betyder at der ikke skrives til harddiskene med det samme, men der i mod til en buffer i rammen, hvor efter der så skrives til harddiskene fra denne buffer, når computeren har tid i overskud.

Når du sætter din computer i standby, så når den ikke at skrive alt i denne buffer til harddiskene og du får derfor fejlen når du igen starter maskinen op.
Som regel er bufferen dog intakt og de´n manglende skrivning vil derfor ske når computeren igen har tid i overskud, så i disse tilfælde mistes der ikke data.

Du kan dog være ude for at bufferen ikke er intakt, f.eks. fejler standby tilstanden nogen gange og en normal opstart skal laves i stedet for, hvorved bufferen dermed mistes.
I dette tilfælde vil du miste data og du vil ofte ikke vide hvor dataene mangler før du står og skal læse dem.

Dine løsningsmuligheder er at lave en sikker fjernelse af de eksterne enheder før du lukker computeren, hvilket gøres via et af ikonerne ved siden af uret eller du kan vælge at sætte dine enheder op til hurtig frakobling i stedet for optimeret for ydelse, hvilket gøres i egenskaberne for enheden i enhedshåndteringen.
Avatar billede vifa Novice
30. januar 2012 - 23:15 #5
Hej Wally,

Tak for dit svar. Det var også noget i den retning jeg regnede med at det skyldtes.

Det mystiske er dog, at begge mine eksterne står til "Optimere for hurtig fjernelse", jeg har lige tjekket det for dem begge.

:S
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. februar 2012 - 01:01 #6
Nogen gange er Windows desværre lidt for hurtig til at lukke ned.
Der burde være et fix til at forsinke lukningen til skrivning af bufferen til harddiskene er gennemført.
Jeg har desværre bare ikke tid til at søge efter det lige pt. :(