Avatar billede sinemie Novice
29. januar 2012 - 21:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mangler skærm 2 og kan ikke komme på projektor?

Jeg er absolut ikke specialist i pc, og har nu fået et træls problem:

Min computer (HP hstnn-c13c) kan pludselig ikke komme op på projektor, hvilket er et stort problem da jeg er skolelærer.
Jeg har windows 7, vga-stick og der plejer under skærmindstillinger være et 'link' jeg kan trykke på, som hedder noget i retning af 'forbind til projektor', men dette ikon er forsvundet sammen med min 'skærm 2'- har kun standartskræm 1???

Skal jeg hente en ny skærmdriver eller skærmkort eller øeh???

Hilsen Sine Mie
Avatar billede LarsLj Novice
29. januar 2012 - 21:56 #1
Prøv følgende rigtigt gode fif:
- Hold Windows-tasten nede (mellem Alt og Ctrl - tasten længst nede tv. på tastaturet)
- Klik på tasten "P". Som noget nyt i Win7 kan du nu se både en skærm, en projektor og 2 skærme. Så klikker du dig bare frem til det, du ønsker. Hvis du kender genvejstasten Alt + Tab til at skifte mellem programmer, så ligner de 2 genvejstaster hinanden meget.

Super nemt og jeg håber, at det virker for dig.
Vh
Lars
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2012 - 23:54 #2
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. januar 2012 - 04:16 #3
Nogen bærbare kan deaktivere den eksterne skærm i hardwaren og så virker Windows' indbyggede funktioner ikke.

Er dette tilfældet, så skal man typisk holde FN-tasten nede (findes typisk i nederste venstre hjørne af tastaturet og er typisk med blå skrift) og så trykke på den tast der aktiverer det eksterne skærmstik (typisk en F-tast foroven på tastaturet med billeder, der skal ligne en eller flere skærme og typisk med blå skrift også).
Avatar billede poko1 Ekspert
30. januar 2012 - 10:39 #4
typisk med blå skrift

Nu har jeg lige kontrolleret 4 Bærbare i husstanden og fandt ingen med blå taster kun et tastatur fra en urgammel HP havde blå
taster
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. januar 2012 - 12:40 #5
#4 Så har du godt nok været "uheldig". Har selv også selv 4 bærbare af 4 forskellige fabrikater, og de har alle en blå "Fn"-tast.
Avatar billede sinemie Novice
13. februar 2012 - 12:44 #6
Det var noget software der manglede, som nu er blevet installeret. Men tak for de interessante forslag
Avatar billede sinemie Novice
13. februar 2012 - 12:45 #7
hvordan lukker jeg denne tråd?