Avatar billede Niro2 Nybegynder
30. januar 2012 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Teck Support svindelnummer

Hej.
Jeg blev for nogle dage siden ringet op af Windows Support, og jeg blev hurtigt forvirret, da han både havde navn og adresse. Han påstod at min computer havde sendt en advarsel til dem,om en virus på computeren. Han viste mig forskellige ting på computeren som skulle få det hele til at se værre ud end det egentlig var. Til sidst ville han have mig til at gå på en internet side, www.support.me, modvilligt gik jeg ind på siden, og der skulle jeg så modtage en 6-cifret kode for at deres teknikere kunne få adgang til computeren og "hjælpe" mig, men heldigvis nåede jeg ikke længere, og modtog ikke nogen kode.

Jeg har undersøgt det her fupnummer nærmere, og fundet ud af at de kræver penge for et program som vil "fjerne" virusen, eller få os til at downloade et program så de kan få adgang til computeren.

Mit spørgsmål er så, om de har kunne få adgang til computeren ved at jeg har været på denne hjemmeside(support.me), og taget mine oplysninger. Og om jeg fremover kan benytte computeren uden frygt for at de modtager mine kontooplysninger.

(Jeg har scannet min computer flere gange, og den har ikke opfanget nogen form for indtrængen. Mit sikkerhedsprogram er BullGuard, kører Win 7, og er et halvt år gammel)

Dette er en video, af deres fremgangsmåde.
http://www.youtube.com/watch?v=MuCFlR-YNdc&feature=related

På forhånd tak.
Avatar billede Videotech Praktikant
30. januar 2012 - 11:51 #1
Denne opringning har jeg også fået. De får dine oplysninger via et program du har hentet på nettet, til at fjerne virus og spyware - right ?
Hvis den mailadresse du oplyste ved download indeholder noget brugbart efter @ (f.eks. xxxxxx@firmanavn.dk), så finder de let dine kontaktoplysninger.
Da vi ikke straks hoppede på den, ringede de igen dagen efter.
Denne gang fortalte jeg dem, at jeg havde løst problemet, og computeren nu kørte fint. Han påstod, at min PC stadig sendte rapporter om virus til ham.
Jeg oplyste, at computeren ikke havde været tilsluttet nettet siden hans sidste opkald, men han forsikrede mig om, at Windows var et meget avanceret system, der kunne sende rapporter til ham alligevel. Da jeg oplyste ham, at computeren var skildt ad, og dermed ikke kunne sende noget som helst til ham, spurgte han, hvem der dog havde bildt mig det ind. Her tog samtalen er ny drejning, og jeg bad ham vente et øjeblik. Jeg lagde telefonen på bordet, og nød de sidste minutter hvor han sad og råbte hallo, hallo, hallo .....
Avatar billede Tylon_Foxx Nybegynder
30. januar 2012 - 12:23 #2
I det hele taget er det pærenemt at få kontaktoplysninger på personer... man skal bare kende lidt til dgs.dk, så så længe dit nummer er i telefonbogen er det ingen sag at få fat på dig... du behøver ikke engang at have hentet noget have været på deres side før. Bare så længe man har en IP adresse på nettet er det såre enkelt at finde resten af dine oplysninger.
Sidst, men ikke mindst, selv de mest kosher hjemmesider på nettet kan godt finde på at videresælge informationer... Det er kort sagt ikke alle nationer hvor dette er ulovligt.

Mig bekendt er nummeret godt to-tre år gammelt, så tvivler på at du har fået noget skadeligt ind på maskinen, men de må jo leve godt på de amatører der hopper i fælden :)
Avatar billede Niro2 Nybegynder
30. januar 2012 - 14:16 #3
Ja, det virker ikke som de skarpeste typer, så jeg regner heller ikke med at de har fået informationer fra computeren, ved at jeg i få minutter har været på deres hjemmeside, uden at logge på med koden eller downloade noget.

Tak for svaret.
Avatar billede Niro2 Nybegynder
30. januar 2012 - 14:19 #4
Jeg håber også på at de ringer igen, så jeg med garanti ved at de ikke har fået noget. Og så vil jeg spilde så meget tid for dem som muligt, på at spille dum.
Avatar billede Videotech Praktikant
30. januar 2012 - 14:25 #5
- Og slut af med at fortælle, at du har en MAC :-)
Men lan den lige bruge ½ time først....
Avatar billede Niro2 Nybegynder
30. januar 2012 - 18:34 #6
Præcis :D