Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
30. januar 2012 - 15:02 Der er 7 kommentarer

Cooling Pad: effektivitet og virkning

Hej Eksperter

Jeg er blevet tvunget til at kigge på en Cooling Pad, da min computer er begyndt er blive brænd varm.
Derfor har jeg kigget på flere forskellige og er kommet frem til denne her: http://www.pixmania.com/dk/dk/10387644/art/logitech/cooling-stand-cooling-pad.html?srcid=7139&Partenaire=Pricerunner_DKdk&CodePromo=oui&aftrack=TVRBd05qc3hOak14T3pFeE1EUXdNVEk0OzEzMjc5MzE4MTY7
Men... Problemet er at alle dem jeg kan finde ikke dækker skærme over 16'' er dette et problem, og hvorfor har skærmstørrelsen betydning?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. januar 2012 - 15:15 #1
det er som sådanne ikke skærmstørrelsen, men maskinens bredde. Men ofte husker folk, at de har en 15" maskine - uden at vide om den er 30 eller 45 cm bred. Derfor.
Hvis pad er for lille så vil maskinen ikke større korrekt på pad - det kan man typisk klare med et par selvklæbende gummipuder under pc, så den rammer på pad, hvor det er tiltænkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2012 - 16:43 #2
En gang rengøring at blæser løser ikke problemet?
Avatar billede thov Forsker
30. januar 2012 - 16:44 #3
Mon ikke en indvendig rensning/støvsugning er mere effektiv ?
Avatar billede thov Forsker
30. januar 2012 - 16:45 #4
#2 :-)
To sjæle - een tanke...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2012 - 17:27 #5
Præsis :o)
Har en Hp dv 6 som faldt fra knapt 80 grader til 63 bare ved at rense køledelen, så det havde jeg gjort først.
Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
30. januar 2012 - 20:41 #6
Har kun gjort udvendig rensning. Tør ikke åbne den mm.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2012 - 20:50 #7
Du behøver ikke at åbne den.
Køb en dåse med trykluft, og brug en støvsuger du kan sætte på begrænset sug.
Pladcer mundstykke på støvsuger der hvor pc suger ind.
Tag din trykluft og giv din blæser nogle små pust ind der hvor pc blæser ud. Nullermænd i blæser skulle nu løsne sig og støvsuger trække dem ud.
Sådan gjorde jeg da jeg rensede min pc.
NB!! Du skal vær lidt varsom med at puste kraftigt ind i blæser.
Man kan ødelægge lejer i den hvis man er uheldig.