Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
30. januar 2012 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batteri bærbar Lenovo siger 96 % opladet, men virker tilsyneladende ikke.

Min datters 1½ gamle Lenovo med win 7 kan kun køre på ekstern strømforsyning. Når jeg klikker på batteriindikatoren skriver den: 96% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)Men der kan umuligt være 96% tilbage, for hvis jeg fjerner den strømforsyningen går computeren i samme øjeblik død. Jeg har forsøgt tricket med at fjerne batteriet og strømforsyningen og holde startknappen nede i ½ minut, men det har ikke afhjulpet problemet. Strømforsyningen leverer 19 V dc som den skal, og jeg har forsøgt at gendanne computeren til et tidspunkt hvor batteriet virkede..  Kan det virkelig være batteriet der momentant er gået dødt??
Nogle vil måske foreslå opdatering af BIOS, men den virkede jo fint for en uge siden, og jeg har ikke rigtig mod på at kaste mig ud i opdatering af BIOS..

Med venlig hilsen
kresten
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2012 - 21:06 #1
Hvilken computer drejer det sig om?

Hvis maskinen har været koblet til via ekstern strømforsyning langt det meste af tiden, og batteriet ikke regelmæssigt har prøvet at blive afladt grundigt, så kan grunden til de 96% ligge her.

Har du mulighed for at aflade batteriet til 0 eller nær 0%? Hvis ja, så prøv det og start forfra med en genopladning. Aflad evt. batteriet grundigt nogle gange, dvs. til under 10%.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2012 - 21:39 #2
Prøv at rengøre kontaktpunkterne på batteri og computer. Og brug batteriet ind imellem.

SIW  ( System Information for Windows ) viser mange ting om komputere og ofte en del om batteriet. Brug slid weakness mm.
Avatar billede skovsbostrand Nybegynder
04. marts 2012 - 18:52 #3
Tak for hjælpen
Avatar billede xfox Nybegynder
04. marts 2012 - 20:04 #4
Jeg har samme problem emd min Acer bærbar. Det er åbenbart et kendt problem hvor windows 7 smadrer batterierne. Se linket her: http://www.computerworld.dk/art/54872/saadan-kan-du-loese-batteri-problemer-i-windows-7
Avatar billede Gitte1980 Nybegynder
06. marts 2012 - 14:02 #5
Hej skovsbostrand.

Det lyder som om at cellerne i batteriet er gået ned, det gør de nogle gange, og der er ikke andet at gøre end købe et nyt batteri, og så søgere for at det bliver aflad minimum 2 gange om ugen for at det skal holde best muligt, jeg ved de har gode batterier hos datamarked.dk og de er behjælpelige med at finde de som man skal bruge.
Avatar billede xfox Nybegynder
06. marts 2012 - 14:10 #6
Det er dog vigtigt at få konstateret hvorfor batteriet er gået ned. Hvis de skyldes fejlen jeg omtalte før, er det lidt pengene ud af vinduet. Som man også kan læse via linket, har mange købt nyt batteri, for kun at få det smadret igen, kort tid efter.