Avatar billede hnto Nybegynder
30. januar 2012 - 20:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

billede i tabel - HJÆLP

Jeg har en dandomainshop hvor jeg gerne vil placere et baggrundsbillede via CSS i en tabelcelle. cellen indeholder også andre classes så jeg kan ikke finde ud at definere en negativ margen eller padding på billedet alene, uden at det påvirker de andre elementer.

er det nogen der ved hvordan man smider et billede fra en placering ind på en tabelcelle med placering uden at det påvirker de eksisterende classes i cellen. ?

kan man definere en DIV eller lignende i CSS koden der henter billedet og sætter det ind eller ?

billedestien er:
background-image:url(/images/2012-design/search-background.png);
background-repeat: no-repeat;
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2012 - 20:42 #1
<ole>

Du kan flytte billedet rundt med background-position

/mvh
</bole>
Avatar billede hnto Nybegynder
30. januar 2012 - 21:13 #2
Prøv lige at se
http://www.morito.dk/shop/frontpage.html

i en Mozilla som jeg nu har CSS stylet den til ser det fint ud, men i Explorer "ligger" hele topmenuen sig nu ind over kurven.

hvordan kan jeg i IE rette dette til ?
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2012 - 21:22 #3
Du gør noget andet end det, du har gjort. Jeg sidder ikke og leder din kode igennem for at gætte, hvad du har gang i  =)
Avatar billede hnto Nybegynder
30. januar 2012 - 21:22 #4
HEr er mit CSS

<STYLE TYPE="TEXT/CSS">

#table71{
margin-top:-100px;
margin-right:-100px;
}

#Search_Form{
padding-right:85px;
padding-top:70px;
}

.SearchField_SearchPage{
width:200px;
height:25px;
color:ff6699;
font-weight:bold;
}

.Topmenu_TD a{
background-image:url(/images/2012-design/fane.png);width:115px;height:28px;
background-repeat: no-repeat;
Text-align:center;
float:left;
margin-right: 2px;
padding-top:5px;
}

.SpaceTop_TD{
background-image:url(/images/2012-design/topbanner.png);
background-repeat: no-repeat;

}
</style>
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2012 - 21:34 #5
Hvad er det for en af reglerne, du har problemer med - og hvordan ser din tilhørende HTML-kode ud?
Avatar billede hnto Nybegynder
31. januar 2012 - 00:08 #6
HTML koden ligger fast og kan ikke redigeres da det er en webshop fra en standardudbyder, men jeg kan efter sigende bruge CSS til at style med hvilket også fungerer i firefox.

Den class der volder problemer er .SpaceTop_TD
Den vil jeg gerne have til at ligge "bagerst"
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2012 - 14:08 #7
Vil det sige, du ikke kan rette i koden i #4?
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2012 - 16:18 #8
Har du interesse i dit eget spørgsmål - eller spilder du bare vores tid?
Avatar billede hnto Nybegynder
02. juni 2012 - 16:53 #9
har været syg i længere tid derfor har der ikke været aktivitet fra min side. Er nu klar igen så venligst blot besvar så giver jeg point, da sagen ikke længere er aktuel
sorry...
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2012 - 16:59 #10
Det er okay. Håber, du har det bedre  =)

Jeg samler ikke point, men tak for tilbudet. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede hnto Nybegynder
02. juni 2012 - 17:02 #11
god dag til alle...
Avatar billede olebole Juniormester
02. juni 2012 - 17:20 #12
- tak, i lige måde  *o)