Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 17:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Forlænge rækkevidde

Routeren står i den ene ende af huset (det bliver den nød til da kontoret og den stationære computer er der) og jeg sidder med min bærbar i den anden ende af huset (cirka 20-25 meter væk). Jeg har normalt kun 3/5 streger nede på ikonet i højre hjørne i Windows. Hvis jeg bare går 7-10 meter tættere på så har jeg 5/5. Hvordan kan jeg lige får nettet helt herned?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
31. januar 2012 - 17:08 #1
Du kan tjekke om din bærbar og router kan køre 802.11 n eller om den kun kan køre b og g netværk, det har noget med rækkeviden at gøre.

Evt. oplys din routers navn og navnet på din bærbar
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 17:26 #2
Routeren er nærmest ny så den burde kunne køre n ligesom bærbaren også kan.

Det er en Sagex router.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 17:51 #3
Hvis det æstetiske indtryk ikke betyder alverden, kunne du forsøge denne antenneforstærker. Husk, at signalet uden for parabolens dækning bliver svagere:

http://m.lifehacker.com/296367/boost-your-wireless-signal-with-a-homemade-wifi-extender
Avatar billede lordsasa Nybegynder
31. januar 2012 - 18:22 #4
Ellers kan du købe en Apple Airport. Den forlænger den trådløse signal ret meget. Jeg bruger den selv, og det fungerer perfekt.

Her har du et link ---> http://www.apple.com/dk/airportexpress/

Desuden kan den ret mange andre ting :)
Avatar billede thov Forsker
31. januar 2012 - 18:38 #5
Eller denne Netgear repeater http://kortlink.dk/pricerunner/afmg
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 19:20 #6
Jeg er ikke interesseret i at skulle købe ny hardware... #3: Jeg kan ikke finde den rigtige template. Kan du?
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 19:22 #7
#3: Et andet problem er at routeren ikke har de to grimme antenner der...
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 19:23 #8
#4: Vil du venligst lade være med at lægge et "Svar". Jeg skal nok selv fortælle når folk skal lægge et. Du ved jo slet ikke om det er et svar jeg kan bruge. Det du gør der, kan gøre at folk der potentielt kunne svare på spørgsmålet, springer det over.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 20:24 #9
Mener du, at der ikke er nogen ekstern antenne?

Template findes her:

http://www.freeantennas.com/projects/template/index.html

... men uden ekstern antenne er der nok ikke så megen garanti for virkningen, selv om der bør være en eller anden form for intern. Er der heller intet stik for tilkobling af udvendig antenne?
Avatar billede pstidsen Novice
31. januar 2012 - 20:52 #10
Ja vi kan også kalde den ekstern antenne. Og nej det har den ikke. Den ser lidt ud som: http://forum.vodafone.co.uk/vodafoneuk/attachments/vodafone/70/6582/1/wireless%20Router.jpg
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2012 - 22:30 #11
#10.

Der sidder en intern antenne i din router. Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge mig med den, jeg linker til i #9 og så eksperimentere med placeringen.

Herunder er et par tips, nogle gratis, til at forbedre modtagelsen:

http://www.microsoft.com/athome/setup/wirelesstips.aspx

Og her er links til flere gør-det-selv løsninger:

http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
Avatar billede pstidsen Novice
04. februar 2012 - 14:39 #12
Synes ikke rigtig der er noget jeg kan bruge.. milter smid svar.
Avatar billede Peter966 Nybegynder
04. februar 2012 - 15:48 #13
Kender ikke din type router, men i de fleste kan man logge ind og ændre sende styrke, mange nye router er default sat til en strømspare funktion, hvilket betyder kortere rækkevide, envidre kan du evt prøve at skifte kanal på din router, hvis andre i nabolaget køre på samme kanal kan det sagtens forstyre din dækning.
Avatar billede pstidsen Novice
05. februar 2012 - 15:31 #14
Det er en router fra arbejdet, så kan ikke logge ind på den..
Avatar billede pstidsen Novice
08. februar 2012 - 21:40 #15
Lukker.
Avatar billede pstidsen Novice
08. februar 2012 - 21:40 #16
Nu =)