Avatar billede Peter_Friedberg Nybegynder
01. februar 2012 - 23:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Feedback på hjemmesiden www.peterfriedberg.dk

Hej med jer,

Jeg er taknemlig for alt feedback på min nye side www.peterfriedberg.dk

Målet for siden er at skabe 1/tillid 2/ få signet så mange op som muligt på nyhedsmail osv.

Gode hilsner
peter friedberg
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2012 - 23:57 #1
Hvis du skal forvente hjælp herinde, vil det nok være en god idé at give feedback i dine gamle spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Peter_Friedberg

Hvorfor skulle folk hjælpe dig, når du ikke gider vende tilbage?
Det er nok ikke måden at skabe tillid på......
Avatar billede Peter_Friedberg Nybegynder
02. februar 2012 - 09:25 #2
Tak for at du gjorde mig opmærksom på åbne spørgsmål.
Beklager. Havde ikke sat mig ordentlig ind i - hvordan man gør.
Jeg er bestemt ikke blevet superbruger nu men nu ved jeg da hvordan jeg uddeler point :-)
Har lukket de åbne spørgsmål jeg havde og uddelt point.

Jeg vil selvfølgelig være taknemlig hvis du har viden du vil dele med mig...

Gode hilsner
Peter Friedberg
www.peterfriedberg.dk
02. februar 2012 - 10:47 #3
Hjemmesiden ser attraktiv ud med rolige farver der klæder hinanden, tydelige tekster, ingen reklamebrøl eller forstyrrende bevægelige billeder.  Så langt så godt.  Et par tekniske detaljer:  På flere af siderne er der en stor fed 'tilbage til top' knap der dækker for teksten.  Ikke alle linkene virker efter (formodenlige) hensigt.  For eksempel på siden 'download' i feltet Om etik, moral og..., ved klik på 'læs mere' får man en kontakt formular.

Det jeg selv betragter som det vigtigste ved en hjemmeside er, om den klart henvender sig til en bestemt målgruppe og om den har et centralt budskab til denne målgruppe.  Folk bruger ofte kun et par sekunder til at bestemme om man vil studere en side eller klikke videre på den næste.  Hvilken målgruppe retter din side sig til?  Målgruppen burde vel være de der ønsker et bedre liv o.s.v., og det centrale budskab til disse må vel være, at det kan de opnå med coaching.  Men i stedet giver siden udtryk for at henvende sig til de som allerede er igang med coaching.  Hvem skulle ellers interesserer sig for hvordan de får success dermed?

Jeg foreslår, at du skipper udtrykket Coaching og forklarer dig på dansk.  Efter det jeg har kikket synes det at dreje sig om målrettet selvudvikling, og derved kan man få mere ud af livet og af sine gøremål.  Du kunne jo som overskrift at skrive noget som:  "Du vil have mere ud af livet!  Det får du ved målrettet selvudvikling."  Og så i paragraffen nedenunder forklare, at en sådan målrettet selvudvikling under vejledning har ledt til resultager i sportsverdenen, i forretningslivet, og i personlige liv.  Man skal have ønske om forandring og være villig til at være åben og ærlig overfor sig selv og vejlederen.  O.s.v.  For mennesker som mig vækker en sådan fremgangsmåde langt mere tillid.

Og du kunne måske være lidt mindre selv-centeret.  Det vil være mere tillidsvækkende hvis du bragte websidens læsere mere i centrum.  For eksempel på siden 'Hvem' starter du med spørgsmålet 'Hvorfor er du blevet coach ...' men det spørgsmål svarer du egenligt ikke på.  Du giver en lang historie om hvad du har gjort.  Hvorfor skulle folk interessere sig for det.  Jeg ville have forventet et svar der starter med 'Fordi ..'  For eksempel 'Fordi jeg som coach kan hjælpe andre til .... '  Undgå udtryk som 'indre rejse' og vær konkret og håndfast.  Jeg ville også foreslå, i stedet for et billede af dig selv, at bruge et billed der illustrerer den selvrealisering mennesker skulle stræbe efter, en blomst der udfolder sig til sit fulde potentiale, et dyr der agerer uden sorger eller tvivl, en højdespringer på ryggen over målstangen, ..

Jeg håber du vil have nytte af disse betragtninger og ikke synes jeg er alt for negativ.
Avatar billede Peter_Friedberg Nybegynder
02. februar 2012 - 16:57 #4
Hej Christian,

Du er bestemt ikke for negativ, du er fantastisk.

Du har 100% ret i alt hvad du skriver... det må jeg erkende :-)
Jeg kender til meget om hvad du skriver men når det så handler om ens egen hjemmeside har jeg glemt at bruge min viden da der er følelser involveret.

Prøver at lave et par rettelser og spørger dig igen.

Dit indlæg var meget værdsat tak

Gode hilsner
Peter F.
02. februar 2012 - 18:11 #5
Jamen hvis mit indlæg var til nytte, så vil jeg oprette et svar, så det er klart, når tiden kommer til at lukke spørgsmålet.
Avatar billede pkdkk Nybegynder
19. april 2012 - 13:49 #6
Fedt og overskueligt design - "Konceptet" holder!
Avatar billede zjat Nybegynder
19. april 2012 - 20:08 #7
Kort kommentar: Nedest kan man næsten ikke læse teksten, grå tekst på sort - det er noget juks.

og så vil den alt for meget, så den bliver rodet og jeg får ikke tillid til din professionalisme. Jeg ville have meget mindre tekst på siden og en mere enkel stil.

En god ide er altid og kigge på andres private sider og hente inspiration af de bedste du kan finde.