Avatar billede Peter966 Nybegynder
02. februar 2012 - 08:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ekstra HD ønskes i dvale

Hej Alle
Jeg har renoveret min gamle pc, og i den forbindelse opbygget den om en SSD disk "drev C" nu vil jeg så bruge min gamle sata WD 500gb disk som "ekstra" til mit musik og billeder. "drev E"
Kan jeg på nogle måde få drev E i dvale når den ikke er ibrug.
Vil jo gerne have en lydløs pc. Jeg køre Win 7 ultimate 64 bit.
Er der mere i skal vide ?
På forhånd TAK.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2012 - 16:33 #1
Der skal sikkert et program nede i tray til at  styre det, som det program der styrer min Pachard Bell Eksterne harddisk på usb.
Den lukker nemlig automatisk ned hvis den er inaktiv i 1 minut.
Prøvede at komme ind på Western Digital side, men kan ikke lige nu komme derind.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2012 - 16:37 #2
Der er ikke noget i stømstyringen du kan rette til.
Det gælder sikkert nok for alle diske i systemet på en gang.
Avatar billede Peter966 Nybegynder
02. februar 2012 - 18:04 #3
Havde godt regnet med at der skulle et "program" til at styre det, alle mine HD + DVD køre jo på samme "link" fra psu. Så det skulle evt være noget der kunne styre 1 enkelt sata port på mit bundkort, som er : Asus P5g41t-M LX..
Løsningen kunne evt være at lave en manuel kontakt til at afbryde strømmen, men det ville kun være en nødløsning.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2012 - 22:16 #4
Jeg tror ikke det umiddelbart kan lade sig gøre. Processen som beskrives i #1 skyldes formodenlig noget elektronik i boxen.
Så du har nok brug for en box, som kan det lille nummer.
Hvis du med en kontakt pludselig tager strømmen fra en HDD, som ikke ligger i en box, er der risiko for at filtabellen (partitionstabellen) mistes, så windows ikke længere kan se HDD.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2012 - 14:32 #5
#4 Ja det skal styres, for ellers går det galt.
Helt enig.

Problemet med at købe en boks er dog at der nogle gange ikke følger noget software med.
Har købt et kabinet, hvor det bare var hardware som var med.
På den Pachard Bell jeg købte på et loppemarked (ny), der lå det på harddisken da jeg satte den til. Og den foreslog så at jeg skulle installere det.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2012 - 17:40 #6
Jo men jeg tog fejl da jeg troede, at det kun var elektronik. Det er åbenbart elektronik+software. Det sælges som en ekstern HDD med  Green Button-energibesparelsessoftware.

Peter966 Jeg tror desværre. du må opgive at bruge din HDD på omtalte måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2012 - 19:32 #7
Ja det tror jeg desværre også.
På min eksterne kan jeg også hvis jeg højre klikker på program ikonet vælge "sluk enhedsdrev".
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2012 - 21:56 #8
Jeg skal ikke have point, så jeg hopper af her:)
Avatar billede Peter966 Nybegynder
04. februar 2012 - 15:54 #9
Tjaa øv, må nok have den flyttet ud i en boks..
Avatar billede Peter966 Nybegynder
04. februar 2012 - 16:02 #10
Ved ikke om dette er korrekt gjort, men jeg lukker tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2012 - 09:10 #11
Det er ok. Husk hvis du køber en boks til den, og du forventer at den skal kunne lukkes ned som du beskriver, så skal der være noget software med til dette.
Jeg afmelder også denne nu