Avatar billede Jan Nybegynder
05. februar 2012 - 10:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Meget langsomt med VPN

Har fået installeret OverPlay VPN for at kunne se Nexflix m.m. Kobler mig fint på rundt omkring i verden, men min hastighed forsvinder stort set helt, og så er det jo ikke meget ved. :-(
Normalt er min hastighed 20/2 Mbit, men med vpn slået til ender den ca. på 0,5/0,5 Mbit.
Ved godt at man får langsommere hastighed med vpn, men er dette ikke helt groteskt? Hvad gør jeg?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. februar 2012 - 11:46 #1
Flaskehalsen er formentligt hos din VPN udbyder.
Du skal nok ud og finde en ordentlig betalings-VPN, der garanterer en god hastighed.
Avatar billede Jan Nybegynder
05. februar 2012 - 13:08 #2
VPN-udbyder? Min internetudbyder er YouSee. Hvad er en ordentlig betalings-VPN?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
05. februar 2012 - 21:48 #3
VPN-Byen.dk er ved at teste en VPN server i USA, du kan få gratis adgang til serveren hvis du ønsker det.

Du kan kontakte mig på mb@wnb.dk
Avatar billede MikkelsensBW Nybegynder
06. februar 2012 - 20:42 #4
der kan være mange problemer!

1: Der kan være problemer med at Overplay ikke kan tilbude dig mere ind den forbindelse.

2: der kan være problemer i at de har for mange forbindelser / bruger til deres udstyr.

3: du kan evt. check om du kan lave en VPN til et andet sted for at se om forbindelsen bliver bedre .

4: DET ER EN SERVER DER LIGGER I USA KLART MED DÅRLIG FORBINDELSE FRA DK AF... DU SKAL FINDE EN UDBYDER I DENMARK

SE DETTE http://www.ip-adress.com/whois/107.20.227.111
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. februar 2012 - 06:30 #5
#4

Oftest benyttes VPN-serverne i USA til at opnå en amerikansk IP-adresse, så man kan benytte de services, der er begrænset til dette geografiske område, og så vil en dansk VPN-server jo ikke virke.
Avatar billede dango Nybegynder
28. marts 2013 - 11:20 #6
Det forstår jeg ikke! Jeg sidder i Frankrig og ser DRTV TV2-Play og Netflix. Har en linie på 5/1 MB Når VPN-er slået til får jeg aller højest nedsat min hastighed med 5%. Så der må være noget andet galt et sted på din linie. Har du prøvet med en anden PC eller en Ipad?

Good luck
HF