Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 14:12 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

NEtværk opsætning

Hejza allesammen,

Håber i kan hjælpe med scvar på følgende :)

P.t. er jeg på via ISDN og enkelt computer. Da jeg nu har to computere i hvert sit rum kunne jeg godt tænke mig at lave både et netværk, således at de kan bruge fælles printer og scanner og begge kan gå på nettet. Jeg får ADSL inden længe, så svare skal helst baseres på sådan en løsning. Desuden skal man evt. kunne logge ind på den anden computers Hardisk.

Nogen der ved hvad der kræves för sådan et netværk??

Skal der vælges en speciel ADSL router, eller usb moden??

Håber nogen kan hjælpe..

På forhånd tak

Avatar billede zytech Nybegynder
06. august 2001 - 14:15 #1
Først kan du bare oprette et alm. netværk !
Brug en 5 ports hub ! Så kan du dele nettet via dem begge og scanner og printer via at gå ind og dele printeren/scanneren !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 14:16 #2
Avatar billede zytech Nybegynder
06. august 2001 - 14:17 #3
Vist du vil kunne logge ind på hinandens computer gør du bare et samme :
højreklik på det drev du vil dele og højrekilk og tryk egenskaber og gå op i fanen deling så kan du dele mapper via netværk !
Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 14:28 #4
Tilkobler man så routeren til en hub eller?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 14:35 #5
jeps
Avatar billede zytech Nybegynder
06. august 2001 - 14:49 #6
ja sådan , det er ikke sværere !
hvad med en omgang point ? :)
Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 14:57 #7
ok seføli point :) men kan i ikke sige mig en sidste ting, hva er bedst en router eller et usb mopden??
Avatar billede zytech Nybegynder
06. august 2001 - 15:00 #8
router !
Avatar billede zytech Nybegynder
06. august 2001 - 15:01 #9
brug en router ! og så vil jeg gerne have point !
:)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 15:03 #10
router er selvfølgeligt helt klart bedst, men så koster det altså også jævnt flere penge.

Jeg vil klart anbefale dig en hub
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 15:16 #11
men jeg syntes også bare du skulle lade spørgsmålet stå åbent 1 dag eller 2.....på den måde vil du næsten med garanti få lidt mere input
Avatar billede perper Nybegynder
06. august 2001 - 15:40 #12
Tak for svarene, lader den lige stå en dags tid :)

Eric: Tror jeg bliver lidt forvirret af dit svar :) kan vel ikke lave netværket med netforbindelse uden router men kun med hub? eller kan jeg :)
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. august 2001 - 21:39 #13
kan du godt

du skal bare dele inet forbindelsen over den computer der er tilsluttet dit isdn modem. det kan du gøre med et program fx. www.sygate.com eller www.winrouter.com osv. bare kig på www.download.com og søg på \"sharing internet\" så kommer der en masse programmer frem som alle sammen virker.... nogen bedre end andre min favorit er sygate. den sætter selv dit hjemmenætværk op osv. meget simpelt og nemt.
det eneste det kræver er at de to computer er forbundet i en eller anden form for netværk og at du har installet protekollen TCP/IP.
hvis der var noget jeg glemte så skriv igen.

//Zoster
Avatar billede rasta Nybegynder
11. september 2001 - 08:38 #14
Du skal have et twisted-cable til netværket mellem computerne, eller et hub med almindelige 100 mbit hastighed...
hvis den ene er på nettet kan den også komme det, gennem netværket...
Hvis du kun kører med 10 mbit vil den ene computer være MEGET langsom til overførsel...
spørg evt. din forhandler omkring et netværk derhjemme...

/rasta
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. september 2001 - 09:25 #15
sorry...jeg havde ikke set dit indlæg. Du kan sagtens klare dig med en HUB. Sygate koster penge, men skulle være noget af det bedste på markedet. Vil du gøre det uden at ofre penge på software, så kunne http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm være fremgangsmåden
Avatar billede rasta Nybegynder
27. september 2001 - 22:19 #16
Du er dårlig til acceptere svar...