Avatar billede smalbro Nybegynder
06. februar 2012 - 16:16 Der er 2 kommentarer

Computer genstarter uden advarsel

Hej Eksperter

Jeg har en Windows 7 computer. Jeg har desværre det problem at pcen genstarter på noget nær helt tilfældige tidspukter. Den lukker altså bare ned og starter op igen med det samme. Ingen fejlmeddelelse.
Det er dog ikke alle 'genstart' som er tilfældige. Når min far tænder for foderkværnen(ting som tager meget strøm), så genstarter den hver gang.
Det er altså lidt somom at selv den mindste ujævnhed i strømmen giver problemer.
Resten af de stationære i huset kører upåklageligt.

Tænkte på om det var noget i BIOSen som skulle ændres?

Venlig hilsen
PS
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. februar 2012 - 16:58 #1
Det kunne lyde som om at din strømforsyning er noget ustabil, da PC'en genstarter bare fordi der er noget andet maskineri, som får jeres netspænding til at dykke et øjeblik.

Har du mulighed for at prøve en anden strømforsyning? Du kan evt. tage strømforsyningen fra en af de computere der kører uden problemer og prøve at sætte i computeren. Hvis det løser problemet, så skal du ud og købe en ny strømforsyning.
Avatar billede smalbro Nybegynder
06. februar 2012 - 17:53 #2
Tak for forslaget
Jeg vil prøve overstående, men er bare næsten sikker på at strømforsyningen er iorden :).