Avatar billede junkerjuks Nybegynder
06. februar 2012 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Laptop vil ikke længere finde mine 2 ønskede netværk, men kan finde 31 andre

Det her er det særeste jeg har oplevet!

Jeg har 5 bærbare og 2 trådløse netværk - et 54 Mbit og et Draft N.

Alle bærbare har gennem altid kunnet finde begge trådløse netværk.

Fra den ene dag til den anden vil en af mine maskiner ikke længere finde mine 2 trådløse netværk. Men den kan snildt finde 31 andre netværk i området, så langt som 300 meter borte (bor i 8000 C med mange netværk omkring mig).

Har afinstalleret og geninstalleret netkortet (Intel Pro BG2100 - gammel Centrino platform) uden resultat.

Maskinen er en 1. generations Centrino med Pentiu M CPU, som kører Windows XP Home, fuldt opdateret.

Lige nu er jeg mest tilbøjelig til at købe en USB-dongle og komme videre med mit liv, men jeg kan simpelthen ikke holde ud, ikke at vide hvad i alverden der kan være sket.

Nogle bud?
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
06. februar 2012 - 20:05 #1
Og ja, de andre 4 maskiner kan fortsat snildt finde og benytte begge netværk...
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
06. februar 2012 - 20:05 #2
Og ja, de andre 4 maskiner kan fortsat finde og benytte begge netværk...
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
06. februar 2012 - 20:07 #3
Har du ikke mere info omkring de netværk?

mærke og model på hardware og kryptering osv.
Avatar billede MikkelsensBW Nybegynder
06. februar 2012 - 20:13 #4
Der forskellige løsninger alt efter hvilken router du har!

1: Din trådløs router skal skiftes ud "har oplevet i min egen en gang at ARP Tablen i router ikke kunne indholde mit behove af clienter, derefter lavede den ikke broadcast beskeder til "alle bærbar"

ved godt det lyder underligt men prøv at lån en vens router eller nogle andres og test om alle kan komme på der...

DET KAN JO VÆRE DIN ROUTER ER FUCKED!

2: prøv nulstil din router og prøv igen..

Vh Mikkelsen
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
06. februar 2012 - 20:45 #5
Der er 2 netværk

Et via D-LINK DIR 135 og et via Zyxel P-2602HW.

Det bizarre er, at den ikke kan finde NOGEN af dem og at ALLE andre 4 maskiner kan finde begge. Og vi snakker ikke om ikke at ville oprette forbindelse. Næ nej, den kan slet ikke se dem i netværksoversigten, hvor den som nævnt finder 31 andre!
Avatar billede MikkelsensBW Nybegynder
08. februar 2012 - 09:19 #6
prøv at tjekke om dette program kan se det : http://www.xirrus.com/Products/Wi-Fi-Inspector
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
08. februar 2012 - 09:53 #7
Tak, men det er jeg sikker på det kan.

Har lige prøvet at installere en ekstern USB wifi dongle på bemeldte maskine og den kan sagtens både finde og tilslutte begge netværk.

Det er kun maskinens indbyggede netkort, som i 2½ år har været på begge netværk uden problemer, pludselig ikke længere kan finde dem - men som sagt 31 andre.
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
13. februar 2012 - 12:25 #8
Problemet viste sig at være, at routerne havde skiftet til kanal 12, som visse netkort ikke vil køre på (det gælder både kanal 11 og 12). Tåbeligt, men sådan er det altså. Så jeg skiftede til kanal 2 på mine routere og voila - nu er den på igen.

Fullrate har nogle skrappe supportere :)
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
13. februar 2012 - 12:25 #9
Problemet viste sig at være, at routerne havde skiftet til kanal 12, som visse netkort ikke vil køre på (det gælder både kanal 11 og 12). Tåbeligt, men sådan er det altså. Så jeg skiftede til kanal 2 på mine routere og voila - nu er den på igen.

Fullrate har nogle skrappe supportere :)