Avatar billede Gradsalesa Nybegynder
07. februar 2012 - 09:13 Der er 2 kommentarer

Omkring Ram til bærbare

Hej Eksperter.

Jeg kigger i øjeblikket på en ny bærbar og bliver forvirret over rammens betydning. Fx. Hvad er bedst DDR3 Kingston eller DDR3-1333 Hynix, begge er 16 gb ram. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2012 - 10:01 #1
ram betyder ikke noget (bare mængden er ens).
Hastigheden ligger i cpu/grafikkort og harddisk.
Avatar billede Madsgadeberg Nybegynder
07. februar 2012 - 10:58 #2
de forbedringer du kan opnå ved forskellige ram modeller er minimale.

clockfrekvensen (MHz) bestemmer hvor mange dataflyt den kan lave i sekundet

Hukommelsen (Gb) bestemmer hvor meget data du kan flytte per clockslag.

dog hvis du sætter ram med en clockfrekvens på 1333mhz til et bundkort der kun kan køre med en clockfrekvens på 1066Mhz vil bundkortet nedjustere rammens clockfrekvens.

Min anvisning vil være at købe det billigste..

Håber det kunne hjælpe:)