Avatar billede jensch Nybegynder
08. februar 2012 - 08:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automummerering springer fra 1297 til 72417353

Pludselig et kæmpe spring på ID
Jeg bruger værdien til sagsnummer, og det kan nu pludselig ikke stå i feltet på formularen.
Hvis jeg laver nyt ID felt starter det på 1, og den har jeg jo i forevejen. Hvad er gået galt, og kan jeg få et nyt felt til at starte på 1298?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2012 - 12:00 #1
Det var noget af et spring - mener godt nok at autonummer altid bliver 1+max, tagende udgangspunkt i alle poster der nogensinde har forligget i tabellen - men lidt mystisk at der skulle være oprettet og efterfølgende slettet  72 millioner poster!

Jeg mener at have erfaret, at det muligt stille autonummer. Hvis tabellen er relateret (over autonummer feltet) skal relationen(erne) måske først ophæves.
Der laves manuelt en en sql insert hvis data indhold er næverende post med ID=1297 og denne post slettes manuelt før insert sql'en køres.

insert into <tabel>(ID,....) values(1297,....)

Derefter oprettes eventuelle relationer igen.
Avatar billede jensch Nybegynder
08. februar 2012 - 14:55 #2
Hej brugerekspert

Jeg forstod ikke helt di svar, men jeg har løst problemet ved at lave en tabeloprettetsforespørgsel. På den måde har jeg fået indhold over i en ny tabel. Herefter har jeg omdøbt den oprindelige tabel, og ligeledes den nye til det oprindelige navn. Nu ser det pænt ud igen :-)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2012 - 18:21 #3
It may be becasue you have chosen Random as "New Values in table design
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2012 - 00:22 #4
Hej jensch

Ja der er mange gange flere måder at løse det på. Du kan lukke spørgsmålet ved at give point til terry.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2012 - 18:55 #5
thnaks for the points but was the problem what I suggested?