Avatar billede Stepahead Nybegynder
08. februar 2012 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem ASP og Access

Hej Eksperter,

Jeg står medet mindre problem. Efter at have skiftet host til websitet www.oliva.dk har jeg fået problemer med forbindelsen mellem min access database og de .asp filer de hører sammem.
Iflg. webhotel, Unoeuro skal jeg bruge en DSN Less forbindelse, men da det efterhånden er mange år siden jeg sad med dette sprog er jeg lidt lost.
Koden er som følger og i mappen "database" ligger filen jeg prøver at få adgang til:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="Connections/Oliva.asp" -->
<%
Dim Middag
Dim Middag_numRows

Set Middag = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("d:\web\localuser\oliva.dk\public_html\database\olivaV1.mdb"))
Middag.ActiveConnection = MM_Oliva_STRING
Middag.Source = "SELECT vin FROM dynamisk"
Middag.CursorType = 0
Middag.CursorLocation = 2
Middag.LockType = 1
Middag.Open()

Håber der er nogen der kan gennemskue problemet.
på forhånd tak :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. februar 2012 - 19:58 #1
Hvis din databasen er placeret på den sti som du har i din kode, d:\web\localuser\oliva.dk\public_html\database\olivaV1.mdb. Så skal du ikke bruge MapPath.

Hvis du bruger MapPath, så skal du ikke bruge drev betegnelsen.
Men måske følgende: Server.MapPath("/public_html/database/olivaV1.mdb")
Avatar billede Stepahead Nybegynder
08. februar 2012 - 22:15 #2
Hej og tak for dit hurtige svar. Nu har jeg haft lidt tid til at prøve med de forskellige muligheder. Men stadig uden held desværre. Jeg kan dog via "include" funktionen få adgang til databasen, men så lister den hele indholdet af databasen både tekst og koden men uden stylesheets e.a.
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. februar 2012 - 23:32 #3
men så lister den hele indholdet af databasen både tekst og koden men uden stylesheets e.a.

Det bliver du nød til at forklarer lidt nærmere.

Din database forbindelse har ikke noget med dine css filer at gøre. Og hvis det er koden i dine .asp filer, som vises, så luder det som om at serveren ikke fortolker dine .asp filer. Så entern er serveren sat forkert op. Eller de er placeret i den forkerte mappe på serveren.

Hvad er der i din include fil?

Da det ser ud som om at du bruger Dreamveawer, så ser den ud som noget i den stil her:

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_Oliva_STRING
MM_Oliva_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & Server.Mappath("/blabla/blabla/xyz.mdb") & ";Uid=;Pwd=;"
%>

Og din kode burde være noget i retning af:

Set Middag = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
her laver du forbindelse mellen dit databaseobject og din database connection
Middag.ActiveConnection = MM_Oliva_STRING
Middag.Source = "SELECT vin FROM dynamisk"
Middag.CursorType = 0
Middag.CursorLocation = 2
Middag.LockType = 1
Middag.Open()
Avatar billede Stepahead Nybegynder
13. februar 2012 - 22:34 #4
Der var den. Det var min include fil der ikke virkede som den skulle. Mange tak for din hjælp !
Avatar billede kgkg Nybegynder
13. februar 2012 - 22:41 #5
Godt at hører at du fik det til at virke.