Avatar billede jozefa Nybegynder
10. februar 2012 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Outlook grupper/lister

Hejsa

Jeg er i en virksomhed hvor vores liste over journalister pt. ligger i et excel-ark. Det er ikke optimalt, og jeg har derfor påtaget mig opgaven med at få dem ført over i Outlook.

Jeg har lavet en række "kontakt-grupper" (f.eks. "journalister i Jylland", "forbrugerredaktioner" etc), men ulempen er at jeg ikke kan håndplukke enkelte personer fra en gruppe til en mail. Jeg er tvunget til at tilføje hele gruppen, expande gruppen i mailen og slette de modtagere jeg ikke vil sende til.

Det er herre upraktisk hvis man f.eks. kun skal tilføje en enkelt modtager fra en gruppe.

Jeg er åbent over for at gøre det på en helt ny måde, så hvad anbefaler I?

Mit behov er kort sagt:

-At kunne gruppere en række kontaktpersoner
-At vælge en eller flere fulde grupper som modtagere
-Samtidig være i stand til blot at håndplukke enkelte modtagere fra en eller flere grupper.

Det skal være en løsning som kan fungere på tværs af flere brugere. Vi har pt. en pressemail som alle i afdelingen har adgang til, og det er helst via den adressebog, at det skal foregå.

På forhånd tusind tak..
Avatar billede supertekst Ekspert
10. februar 2012 - 14:40 #1
Hvilke oplysninger ligger der p.t. i Excel?
Hvordan bliver der sendt mail p.t.?

Dette kunne udemærket blive liggende i Excel - blive præsenteret i en liste i flere niveauer o.s.v.

Heri kunne der vælges - en eller flere - og et klik på en knap - så ville alle mails blive sendt via Outlook automatisk - via VBA.

..og så til lykke på 2 årsdagen i Eksp.
Avatar billede jozefa Nybegynder
10. februar 2012 - 15:09 #2
Tak for det kreative forslag.

En del af formålet er at vi, så vidt muligt, gerne vil have det over i Outlook.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. februar 2012 - 15:35 #3
Selv tak.

Måske kunne det også lade sig gøre fra Outlook via noget VBA. Det kunne jeg godt fristes til at eksperimentere lidt med i ledige stunder.

Men der er måske nogen der kender til løsninger, der er indbyggede?
Avatar billede jozefa Nybegynder
01. marts 2012 - 15:24 #4
Dette spørgsmål er stadig åbent:

Hvordan kan jeg (uden eksterne plug-ins etc) ovenstående?
Avatar billede jozefa Nybegynder
30. maj 2012 - 08:35 #5
Blev ikke løst