Avatar billede djthomsen Nybegynder
11. februar 2012 - 13:33 Der er 3 kommentarer

POST ændrer formattet?

Jeg har et PHP script som henter informationer fra en form via $_POST[], jeg kører det derefter igennem flere forskellige funktioner for at give det den rette struktur til at blive kørt ind i en MySQL.

Jeg har ændret scriptet så, at jeg i stedet for at hente data gennem en form, manuelt sætter data ind i en variabel. eks: $variabel = "data data data data";

Nu opstår der er et problem. Det er som om at formattet bliver anderledes selvom jeg ikke kan se hvor og hvordan. Inputtet i in MySQL er helt anderledes og forkert.

Nogen der har en forklaring på dette? Er strukturen på data en anden nu det ikke er gennem en $_POST længere?

Jeg har prøvet at se hvordan det ændres og hvor fejlen sker, men kan simpelthen ikke finde den?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2012 - 13:39 #1
"Det er som om at formattet bliver anderledes.."  - hvordan anderledes?

Nej, der sker ikke noget med $_POST variabler.
Avatar billede djthomsen Nybegynder
11. februar 2012 - 13:47 #2
Jamen kan ikke forklare det :)

Hvis variablen bliver skabt ved at jeg copy-past'er data'en ind i en form og så henter ved

$variabel = $_POST

så fungerer det fint. Men det klokker totalt i det hvis jeg i stedet skaber variablen ved at copy paste direkte ind in scriptet:

$variabel = " (copy-paste) "

Umiddelbart ser de helt ens ud, hvis jeg echo'er dem. Men det er som om at der er nogle \n eller \t eller lign. whitespaces der gør at behandlingen af variablen blir anderledes...
Avatar billede djthomsen Nybegynder
11. februar 2012 - 13:54 #3
Fandt ud fejlen på egen hånd. Ellers tak for hjælpen :)