Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 10:30 Der er 16 kommentarer

Fjernsyn fra YouSee virker kun på et TV?

Hej alle.

Jeg har lige fået fået trukket et antenne kabel ind i mit soveværelse og fået sat et ekstra antenne udtag op (Denne her for at være præcis http://www.el-grossisten.com/pi/LK_antenneudtag_TV_og_R_sløjfedåse_TD212D_KG_11969_1642.aspx). Det nye antenne udtag har jeg sat op inde i stuen, hvorefter 'slutteren' som sad i stuen før, er blevet rykket ind i mit soveværelse.

Men, nu er det kun mit TV i soveværelset der virker. Når jeg prøver at indstille kanaler og lign. på mit TV i stuen, så finder den MAX 12 kanaler. Det der undrer mig er at den overhovedet finder kanaler? Og ja - har været inde og taste mit rigtige netværk-id.

Nogle der har en idé om hvad dette kan skyldes? Og hvad løsningen er?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. februar 2012 - 11:17 #1
Slutteren?
Mener du delefilteret?

Delefilteret skal sidde på den første indgang til huset og signalet rundt i huset skal tages fra dens udgang.
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 11:23 #2
Det er en slutdåse den der sidder inde i soveværelset. Den anden jeg har inde i stuen er en sløjfedåse. Kan ikke rigtigt gennemskue hvad der går galt, fordi mit TV inde i soveværelset har alle kanaler, og det er sidste enhed (Hvilket jo betyder at der er hul igennem)
Avatar billede webweaver Praktikant
12. februar 2012 - 11:29 #3
Det lyder meget underligt. Det er korrekt, du skal have sløjfedåsen i stuen og slutdåsen ude i det sidste udtag.

Er det ganske normalt kabeltv du har fra Yousee eller er det noget specielt, hvor du skal have en boks stående af en art?

Måske et defekt sløjfeudtag, men skulle være mærkeligt.
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 11:34 #4
Vil også mene at det er rigtigt sat op. Jeg har ganske normalt kabel TV fra Yousee - den store pakke. Er næsten 100% på at det ikke er sløjfeudtaget - Som sagt, så kan jeg jo finde 12 kanaler ca. - Forstår simpelthen ingenting.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2012 - 11:48 #5
Har fornyligt været på besøg hos en bekendt med et lignende problem de kunne også se mange af kanalerne men ikke alle efter at have kontrolleret forbindelserne og opdaget en lille tynd tråd fra skærmen der kortsluttede og den blev fjernet var alle kanalerne der.
Avatar billede juleulven Nybegynder
12. februar 2012 - 11:57 #6
og det skyldes ikke noget med mpeg2/4 ?
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 12:23 #7
Alle TV understøtter MPEG4.

Har lige en mindre update, glemte at nævne at jeg har en slingboks sat op også. Efter jeg nu fjernede den som led, kan jeg nu finde væsentlig flere kanaler, men mangler stadig nogle stykker såsom tv2, zulu osv.

Nogle bud? Skulle måske have været med under første post :P
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
12. februar 2012 - 13:19 #8
Har du en digitalboks siddende på dit antennesystem, for så skal din antenne jo videreføres fra dennes udgang for at du får dennes digitale kanaler med.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
12. februar 2012 - 14:04 #9
Kunne godt tyde på du ikke har signalkraft nok - overvej en forstærker - se evt. mere her: http://www.tv-pakke.dk/114/antenneforstaerker-tv-signal/
Avatar billede webweaver Praktikant
12. februar 2012 - 14:45 #10
Det kan ikke være pga. signalkraften, da det fungerer længst ude i kredsen, men ikke midt på den. Så skulle det være fordi signalet er for kraft, men så tilter billederne bare. Kanalerne forsvinder umiddelbart ikke.
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 16:10 #11
Men hvad vil i så anbefale mig at gøre? Efter jeg pillede slingboksen fra, kan jeg finde næsten alle kanaler. Jeg mangler stadig Zulu, natgeo, mtv osv - Men alle mine HD kanaler virker.

Skal jeg have fat i en antenneforstærker? Hvis ja - hvilken?
Avatar billede webweaver Praktikant
12. februar 2012 - 16:46 #12
Har du gennemgået alle stik og udtag og så videre og checket, at der ikke er montagefejl? Det er monteret, så den rigtige går i ind indgangen på sløjfedåsen og den rigtige går i ud udgangen?

Vil stadig ikke mene, du skal have fat i en antennefortærker. Du siger jo, at det virker ude ved slutdåsen. Det er der signalet vil være svagest, da der er det største tab derud til pga. af kabellængden.

Hvis du rykker slutdåsen ind i stuen midlertidigt, så har du alle kanaler igen?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. februar 2012 - 23:00 #13
Der kan være flere ting galt ud fra den beskrivelse der er nu.

Dit signal kan være for kraftigt, hvilket betyder du skal have en dæmper på til det ene TV.
Det kan ikke ses ved at billedet tilter på et digitalt TV. Det var de analoge man kunne se det på.
På et digitalt kommer der enten artifakter eller også intet billede.

Det kan også være at dit ene TV simpelthen støjer for meget på antenneledningen, hvilket dog burde kunne kontrolleres ved at pille det ene TV fra og så teste det andet og omvendt.
Virker dette, så skal du have en form for ensretter på, hvilket en ordentlig TV-forretning kan hjælpe dig med.
Evt. kan det også være en elektronik-forretning, så som www.brinck.dk
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
12. februar 2012 - 23:38 #14
webweaber - Ligeså snart jeg rykker slutdåsen tilbage i stuen, så kan den fint tage kanalerne. Vil da ikke mene det kan passe man skal bruge en antenne forstærker til to tv? Det tv i mit soveværelse er blot et billederørs tv, så det er kun analoge kanaler, og der er alle der - MTV, Discovery, Nat Geo osv.

Men efter jeg fjernede slingboksen kunne jeg finde 100 kanaler, så nu tager den nogle HD kanaler, men kanaler som discovery, nat geo virker ikke. Samtidig hvis jeg ser TV3 jamen så kan man se der kommer sådan nogle pixeleret fejl af og til.

Wally - Synes bare det er mærkeligt hvis det pludselig er blevet for kraftigt eller mit billedrørs tv støjer for meget. Eftersom det er det eneste TV der tager alle kanaler, og det sidder ved slutdåsen (skulle vel ikke påvirke mellemledet?)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
14. februar 2012 - 10:51 #15
Tjek alle dine kabel samlinger - brug kun HF tætte stik. Jeg bruger 2 forstærkere på 3 fjernsyn (formentlig fordi jeg IKKE bruger hf tætte stik og ikke har rodet med kabelsamlinger i dåserne). Så jo 2 fjernsyn kan sagtens være nok til at du skal have en forstærker.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 11:49 #16
Støjende  TV'er er ikke noget nyt og det kan sagtens være den i enden der støjer.
Støjen er strøm og kan og vil bevæge sig både frem tilbage i ledningen, medmindre man har ensrettere monteret.

Nogle TV'er er mere følsomme overfor dette end andre og det kan være det i midten af ledningen bare er mere berørt.