Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 16:34 Der er 35 kommentarer

hvad sker man Installeret win 7 bit32 på det her computer

heej

jeg har køb mig en ny computer . der ikke ikke noget styresystemer som ikke win 7 på. om det ok ligge win 7 bit 32 på så en computer her. http://www.topdata.dk/product.asp?product=7586.

er det for dum eller ikke. at jeg har cd til win 7 bit 32. eller skal jeg køb 7 bit 64 eller anden stil kan jeg gør. kan brug min cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 16:47 #1
Bruger du din egen cd vil du kun udnytte ca 3,5 gb af de 8 der er installeret i pc.
Har du brug for mere end 4 gb ram?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 16:48 #2
Og har du programmer du skal have på den der evt ikke fungerer under 64 bit?
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 16:56 #3
Eneste programmer jeg brug det er til bit 32. Men jeg vil bare gerne køre fuld ud af det.  jeg høre lidt frem og tilbage.  om jeg ikke bare sat en kopi cd.  men høre det kan ikke som hele ny pc. Passe det
Avatar billede Oscar560 Novice
13. februar 2012 - 17:05 #4
Skal du have fuld udbytte af ram så skal du installere win 7 64 bit, win 7 32 bit klare op til ca 3 gb ram
win 7 64 bit får du fuld ud udnytte af din RAM
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 17:11 #5
okay da. hvad med så grafik og Processor. køre det så fuld power eller ikk ??? kan jeg ikke så installer win 7 bit 32 førte. kan jeg  så ikke installer en kopi cd af win 7 bit 64 efter så ??
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 17:51 #6
Du bør ikke installerer en kopi af win7 64 bit hvis du ikke har nøglen, for så kan du ikke opdatere, og så kører windows ikke rigtigt, og er mere sårbar over for virus mm. Du kan udmærket køre med 32bit, men som der står i #1 kan du ikke udnytte alle ram. Udnyttelsen er på min win7 32bit er 3.2 GB ram ud af 4GB ram. Du får altså ca. 4.8GB ram som du ikke kan udnytte. Men det betyder kun noget, hvis du har brug for alle de ram. Min computer kører fint med de 3.2GB ram, til mine behov, men du kan jo sagtens have andre behov, som kræver mere ram. Men så er der jo også det med pengene, selv en Premium koster vist 1200+ kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 18:01 #7
Min nabo købte en win 7 over Amazon, og her var både 32 og 64 bit versionen på.
Er du sikker på at begge versioner ikke ligger på din cd?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 19:04 #8
Eneste fordel ved 64 bit er at du kan bruge mere end 3 - 4 GB ram, derefter kommer spørgsmålet om du har programmer/spil som ikke er egnede til windows 7 og der kan virkeligt være forskel fra 32 til 64 bit på den front, havde et spil, alle med 32 bit kunne spille det, men min 64 bit gad bare ikke og det var selvom det var Ultimate, så jeg vil anbefale dig at afprøve windows 7 før du vælger :) Der er en 90 dages prøveversion hvis du undlader at bruge nøgle, det kan dog påvirke ydeevnen, men da dette blot er for at teste om programmerne vil fungere, så burde der ikke være problemer :)
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 19:13 #9
neej det er kun 32 bit er på det cd jeg har. men jeg har også xp cd også
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:26 #10
Windows 7 er mere stabil end XP. Win7 er en DVD XP er en CD.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 19:30 #11
#10 Hvorfor mener du så at Windows 7 er mere stabil end xp? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 19:36 #12
Ja det kunne jeg nu også godt vide?

Sidder her ved en XP Pro der har kørt uden nogen form for problemer i over 3 år?
Jeg tror nu mere det er personen bag ved pc der er den der svigter.
Har du gode sikkerhedsprogrammer på og du tænker dig om når du bevæger dig på nettet, så tror jeg ikke forskellen er speciel målbar.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 19:56 #13
hvad er bedste. er det 32 bit eller er det 64 bit. er bedste. det vil jeg gerne ha en svare på det
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 19:59 #14
I de undersøgelser jeg har set, er win7 betydelig bedre beskyttes med "snavs" fra nettet end XP. Derudover er den hurtigere og har nogle tekniske fordele. http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 20:02 #15
#13 Det er der ikke noget svar på uafhængig af dine behov. Men når du nu har 32bit hvorfor så ikke prøve med den og så se hvad du synes? Du kan jo altid lave det om hvis du vil.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 20:12 #16
#14 Synes det lugter lidt af salgspropaganda.

Der er da mange af de punkter som ikke er krydset af i Xp kolonnen, som fungerer på XP PRO udgaven.
Det er muligt at Win 7 gør det en smule hurtigere, men funktionerne er også i xp Pro.

Enig i #15.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 20:15 #17
det er jer klog i det her inde mig. men så skal bare ha en svar. for jeg hele fuld power af grafik og Processor. det køre på bit 32. det eneste jeg skal ha.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 20:24 #18
Ja der er fuld power på med 32bit, resten handler om ram hukommelse.

#16 Jo vist er der også salgs propaganda, men der er da også reelle ting som:

Udskriv på én printer fra alle pc'er i huset.
Udviklet til at slumre og fortsætte hurtigere.
Forbedret strømstyring for længere batterilevetid.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 20:34 #19
#14 Det er sjovt, for de undersøgelser jeg har set siger noget andet, oveni det så er min erfaring at windows 7 ikke er bedre end xp, netop fordi der er så mange sikkerhedsopdateringer mm til den så hurtigt, man skulle tro Microsoft havde lært noget af XP i løbet af de sidste 10 år, men det er vidst fejlet lidt? :)

Ud over det så er der mange punkter i følgende link hvor xp er undladt, det er faktisk lidt sjovt, jeg vil nemlig mene nogle punkter der er xp bedre end 7.

#18

Man kan os udsrive til 1 printer over ens netværk via xp :)

Slumre tilstand blev opfudne fordi Microsoft ikke vidste hvordan de skulle gøre opstarten hurtigere, eller rettere sagt markedsføring :)

Jeg vil dog tilføje at Windows 7 understøtter DX11 og XP kun op til DX 9.0c, men igen så kommer det an på ens behov på den front.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 20:58 #20
#19 Jo at der er forskellige meninger er da forventelige, men jeg kan ikke se de mange sikkerhedsopdateringer for problemet. Det må vel være de mange angreb på windows, som er problemet. Opdateringerne er et forsøg på at imødegå problemerne, og det er da kun godt.
Men hvis Microsoft har undladt at sætte mærke ved en funktion i win7 som XP også har, ja så er det da ren svindel.

Den funktion som hos mig hedder "sleep" fungerer ganske hurtigt, men det er jo ikke så vigtigt.

DX11 er vel for de "tunge" spil og har man ikke det så...

Hvis bærbare kører længere tid på batterierne må det da være noget man sætter pris på.

Jeg ville ikke selv købe win7 når jeg havde XP -jeg har ikke betalt for min - Men når nu spørger har win7, vil jeg mene det er bedst at installere den, for jeg tror ikke Microsoft gør meget ud af opdateringer til XP i dets sidste levetid.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 21:20 #21
#20 Problemet er at der kom så mange så hurtigt til windows 7 hvor jeg vil mene at Microsoft burde have gjort mere for at undgå at folk skulle hente dem, men igen så mistænker jeg det for at være markedsføring.

Tænker mere at det ved ved XP :) Hvor 7 self har en masse krydser for hvad den kan.. (Igen markedsføring efter min mening)

Ja, men ville det ikke være bedre at kunne lukke den helt ned og så tænde den igen på kort tid? :)

DX11 er grafikken, ligesom OpenGL er :)

For bærbare fint, men spørger har en stationær, så medmindre vi os skal finde en UPS så har du ret, men jeg tvivler på at spørger bliver lykkeligere af det ;)

Microsoft opdatere den nu fint nok, en del opdateringer krydser hinanden ved microsoft (Fandt jeg ud af da jeg skaffede opdateringer til min xp manuelt)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 21:52 #22
#21 Det kan da sagtens tænkes, at Microsoft havde for travlt med at få win7 på gaden, når nu Vista var et flop. Og så kom de halsende med opdateringer. Men stadigvæk er det godt vi får dem så hurtigt som muligt.
Fejlagtige afkrydsninger er vildledende og derfor utilgivelige.

Hurtigere start, efter sluk; jo fint! men min computer er mere en et minut om at boote op, så tomlen op for Sleep. Så vidt jeg har læst skulle opstartstiden være meget hurtigere i Win8 ? Jeg vil nu ikke sætte penge i win 8 når jeg kører stationær. Den er vist mere for brugere af bærbare som vil have en  Full Touch skærm oplevelse. Men jeg vil da hive testversionen ned sidst på måneden. Jeg har prøver Devellop-versionen. Det var bare win7 med en dårligere interface -
for stationær.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 21:56 #23
@ thomsen1992 Fortæl om du fik baggrund for at beslutte dig for 32bit.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 22:20 #24
jeg har beslutte mig. det skal være 32 bit. jeg kan altid skift sent  til 64 bit. hvis der komme noget spil. skal over af de 4 ram noget af det stil. håber også andre dele vil køre fuld power. ram bliver ved ca 4 ram :)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 22:22 #25
#22 Tjek om du har quick boot eller expert boot og tjek msconfig igennem for hvad der opstarter på din maskine, et godt program jeg selv bruger er Soluto til og se opstarts tiden :)

Windows 8 er os helt anderledes, men ja det skulle egne sig bedre til tablets, men jeg kan så os sige at Microsoft har været ude og fortælle om et nyt fil-system ReFS, desværre kommer den nok først i Windows 9 eller 10 (Kunne godt forestille mig de fortsætter sådan op) Windows 8 business server får dog følgende.

Stationære er heller ikke helt egnede til Windows 8 (Blot min opfattelse af hvad jeg har set, men lad os nu se når det udkommer)

Må dog indrømme jeg selv blev kun skuffet over 7 så jeg forventer ingenting af 8 ud over den egner til sig tablets :)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. februar 2012 - 22:23 #26
#24 Så husk og fjern de ekstra ram fra systemet, inden grund til at der er 8 GB i den når du ikke bruger dem alle på samme tid, du kan pakke de resterende ind i toilet papir (Så kommer de heller ikke til skade så nemt) :)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 22:23 #27
Ja netop, du kan altid skifte 0g der skal nok komme power på.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 22:31 #28
#26 Tak for tippet med Soluto. Jeg bruger et program som hedder startDelay. Men der er muligvis, på min bundkort CD en hurtig opstart, jeg kan da prøve at se på den.
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
13. februar 2012 - 22:41 #29
det er i en ram tror jeg da
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 22:50 #30
Mon ikke det er et sæt af 2x4 ? men er er det 1. blok er det også ligemeget, du kan ikke mærke forskel. Ideen med at pille de 4 ud er bare, at spare på dem.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 23:29 #31
Nb. Jeg skal ikke have point, men hus at lukke ved at bede andre om at lægge et svar:)
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
14. februar 2012 - 07:29 #32
Hvordan gør jeg lige dem:-)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 09:39 #33
#28 Du skal i bios for og ændre boot hastigheden :) Ulempen er at cpu skal arbejde mere ved opstarten af windows, men hvis du har god cpu så er det ingen problemer :) 8Kommer self os an på hvor meget du har til og starte op på din pc)

#30 Det er nu snarer for at spare strøm, men os for at have et sæt ubrugte sæt ram så hvis den ene ram blok "fejler" så er der 1 ekstra som man kan sætte i :) Oveni det så vil der os blive mindre varme i ens stationær, nok ikke så meget, men stadig :)

#32 bed dem som du vil have svar fra om at smide svar :) og derefter når alle svar er lagt som du mener er de rette så sætter du kryds ved dem og her i bunden accepterer du :) (Lige ovenfor denne boks hvis jeg ikke er helt forkert på den)
Avatar billede thomsen1992 Nybegynder
14. februar 2012 - 09:50 #34
forklare lidt meget over. det med 30. det forstå jeg ikke
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 13:17 #35
#34 30? 30 dages prøveperiode eller? (Hvis man undlader at indtaste licens så har man xx antal dage man kan prøve en windows 7 udgavei :)