Avatar billede DanielDk1998 Nybegynder
14. februar 2012 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

13 Årig - Start med programmering

Hej alle eksperter :)
Jeg er en dreng på 13 år som gerne vil igang med at programmere. Jeg har selv set lidt på nemprogrammering.dk 's HTML og php guides, som jeg egentlig gav meget god mening. Men det er mest til hjemmesider, jeg vil hellere lave programmer, bare kryds og bolles osv. Til en start. Men jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal begynde med, og hvor jeg kan lære det (helst dansk men engelsk går)

Tak for alle jeres svar :) (Som jeg håber kommer)
Avatar billede niklask Nybegynder
14. februar 2012 - 22:56 #1
Java:
http://www.greenfoot.org/
- Er godt til at få en forståelse af hvordan det er opbygget.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2012 - 23:35 #2
Java er et OK valg.

Der er masser af Java materiale tilgaengeligt.

Check evt. ogsaa:

http://www.eksperten.dk/guide/717
Avatar billede edin22 Nybegynder
15. februar 2012 - 06:04 #3
Du nævnte kryds og bolle. Jeg ved ikke om du vil lave nogle mini spil´, fordi så skal du bruge Flash MX og javascript codes. Prøv at se på denne tutorial: http://edinm.dk/flash-mx-flytning-af-objekt-ved-brug-af-piltasterne/
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2012 - 13:31 #4
Nu var det jo specifikt ikke-web han ville lave ...
Avatar billede DanielDk1998 Nybegynder
15. februar 2012 - 19:23 #5
Har fået læst din guide, og vil gå igang derfra, tak for hjælpen :D
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2012 - 02:27 #6
Og det var svaret paa spoergsmaalet??