Avatar billede erik_a Novice
15. februar 2012 - 10:09 Der er 2 løsninger

Webservices - PHP

Hejsa

Det er som sådan ikke et spørgsmål, men mere lidt hjælp til en guide på hvordan man laver/kalder/bruger en webservice.

Jeg er på helt bar bund, men ønsker at lære hvordan man laver sin egen webservice.
Nu er jeg godt klar over at der ikke bare findes en løsning på dette, men jeg er jo nød til at starte et sted.

Har fundet en del "guides" på nettet, hentet nogle filer, gjort dit og dat, men intet ser ud til at fungere - nok fordi jeg ikke gør det rigtigt.

Det det skal ende ud i til sidst er en webservice med API som kan tilgås, og hvad den skal kunne er til at starte med nærmest ligemeget, bare det virker.

Ok, har da en plan med dette, et program skal kalde min webservice med en xml-fil indeholdende filnavn og en hex streng der skal kunne danne en fil på serveren.

/Erik
Avatar billede acoon Nybegynder
20. februar 2012 - 12:48 #1
Eh, den er lidt svær at svare på uden der er mere information.

Men kig her: http://php.net/manual/en/refs.webservice.php
Avatar billede erik_a Novice
13. august 2012 - 10:38 #2
Lukkes