Avatar billede irminger Praktikant
18. februar 2012 - 21:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

3 post Bios codes

Hej

Jeg har på vegne af en bekendt købt en pc på Gul og Gratis- det viste sig desværre at sælger var en svindler, så jeg modtog en pc som startede op 1 gang, hvorefter den starter op med 3 post beeps, ingen output til skærm.
Jeg har haft ramklodserne ude og byttet disse om og har haft prøvet at sætte en ekstern skærm til - men fortsat ingen output til skærm, så jeg har ikke haft mulighed for fx. at flashe bios.

følgende link viser fejlen helt præcist: http://www.youtube.com/watch?v=fEp-GtVqAEU

nogen herinde som har erfaringer med dette. Modellen er en Fujitsu Amilo PA2548

på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 09:20 #1
Som jeg hører koden, er et et langt beep efterfulgt af to kortere beep.
Det kunne tyde på fejl i videokort (grafik)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 09:34 #2
Har du prøvet at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede i nogle sekunder et par gange og prøve igen?
Avatar billede irminger Praktikant
19. februar 2012 - 17:42 #3
hej
Jeg tror du har ret mht. grafikkortet - desværre kan ikke end ikke få output på ekstern skærm. Jeg prøvede dit råd ift. hardware resette pcen (slukke, tage alle strømkilder væk og holde power inde) desværre uden held.
Men TAK for rådet!

- irminger
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 17:53 #4
Ja og da grafik er en del af selve bundkortet, så er det jo en besværlig sag at få ret på.
Nogle gange så virker strømtrikket ikke hvis man er for hurtig med at sætte strøm på igen. Har været udsat for jeg har ventet et par timer før jeg monterede strømmen på igen.
Men er hardware defekt vil det sandsynligvis ikke ændre på det.
Har du mulighed for at afmontere bios batteriet på bundkortet, eller er det ikke synligt eller loddet på?
Avatar billede irminger Praktikant
19. februar 2012 - 17:59 #5
Det er desværre loddet fast - har forsøgt at komme til det i håb om at kunne nulstille systemet ved at lade systemet være uden bios batteri i en periode.
Mit sidste skud er tage alle strømkilder ud i et par timer som du siger og så give den et spark...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2012 - 18:02 #6
Har du prøvet at fjerne harddisken og starte den op?
For selvom det lyder som videofejl skal alle forsøg afprøves, før du giver den sparket.
Avatar billede irminger Praktikant
19. februar 2012 - 18:14 #7
det er et forsøg værd... jeg giver det et skud [..har jo intet at tabe]
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 08:06 #8
Hvad endte denne med?
Avatar billede irminger Praktikant
11. marts 2012 - 09:29 #9
Hej, jeg prøvede en ny harddisk desværre også en dead end. Fejlen er den samme så jeg tror jeg bruger den som reservedele, øv. Men sådan er det at handle på gulgratis. Men tak gode indspark.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2012 - 11:18 #10
Velbekomme. Du lukker bare tråden når du føler for det.
Avatar billede irminger Praktikant
11. marts 2012 - 17:15 #11
må desværre opgive at få denne i luften