Avatar billede jravn Nybegynder
20. februar 2012 - 14:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Powerline med blandet trådløst netværk

Hej, jeg har et Thomson modem/router med trådløst netværk fra Stofa. Til den har jeg koblet et sæt D-link DHP-P307AV powerline for at kunne nå min Zaptor (Mpeg-4 tuner som kræver netværksforbindelse til Stofa). Dette kører uden problemer.

Mit problem består i, at jeg gerne vil udvide mit trådløse netværk med en DHP-W306AV, men jeg kan ikke få den til at virke.

Jeg har lavet et reset af de 2 eksisterende powerline enheder, men jeg kan stadig ikke etablere forbindelse til den tredje Powerline DHP-W306AV. Jeg har prøvet med forskellige stikkontakter, og umiddelbart er det ikke problemet.

En anden ting jeg er i tvivl om, er m.h.t. krypteringen. Når man krypterer DHP-W306AV, gælder krypteringen så både powerline og WiFi?

Et grundlæggende spørgsmål: Kan jeg tildele den samme SSID og WPA nøgle som netværket har i forvejen, eller skal det laves som 2 separate trådløse netværk?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
22. februar 2012 - 13:12 #1
1. Prøv at fjerne nr. 2 DHP-P307AV og sæt DHP-W306AV i samme stik kontakt....

2. Der er forskel på powerline kryptering og Wifi kryptering.

3. Dit SSID kan godt være det samme. Problemet med Windows miljøer er dog at de ikke kan se forskel på dem. Og du ved ikke hvilket den er logget på. Den skifter først når der tabes forbindelse.
Avatar billede jravn Nybegynder
22. marts 2012 - 21:50 #2
Hej, tak for dine forslag og kommentarer.

1. jeg har gjort som foreslået, og det virkede fint. Desværre hjælper det mig ikke rigtigt, da jeg skal bruge den trådløse et andet sted. Jeg har desværre ikke rigtigt haft tid til at rode med det siden, jeg kan ikke få det til at virke med 3 enheder på samme tid.

2. Tak.

3. Tak, da jeg prøvede det virkede det umiddelbart fint.
Avatar billede jravn Nybegynder
20. april 2012 - 19:57 #3
Lukker, er ikke kommet videre med dette problem, men er blevet træt af påmindelsesmails.