Avatar billede sessa Nybegynder
20. februar 2012 - 16:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan logger jeg direkte ind på en hjemmeside?

Hvis jeg går ind på denne side (som er en opgave-side):

http://3564020356.org

skal jeg skrive mit brugernavn og password for at komme videre. Jeg bruger Opera som browser og kan bare klikke på nøglen, så bliver de to ting udfyldt for mig.

Men det må kunne gøres endnu nemmere, altså sådan, at jeg har en ikon liggende på skrivebordet, som jeg dobbeltklikker, hvorefter jeg ryger direkte til opgaverne.

Besværet med at klikke på nøglen er selvfølgelig MEGET beskedent, men jeg er blevet interesseret i disse ting og har bl.a læst en del om Basic Authentication og den slags, men det har indtil videre ikke hjulpet mig - så forhåbentlig er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg skal bære mig ad :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2012 - 17:50 #1
basic authentication hjaelper ikke meget naar siden bruger form based authentication
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
20. februar 2012 - 17:56 #2
Som arne_v siger - og eftersom siden er opsat til at modtage dens info via en POST forespørgsel, ser det ikke ud til at være muligt. Beklager. :)
Avatar billede sessa Nybegynder
20. februar 2012 - 19:38 #3
Som I sikkert fornemmer, har jeg ikke alt for meget begreb om det her, men jeg har bl.a forsøgt at lave et python-script for at POSTe mig frem til siden ved hjælp af urllib eller urllib2. Kan det lade sig gøre?

Hvis det ikke er tilfældet, kan I måske henvise mig til nogen rigtig GODE forklaringer på form based authentication?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2012 - 02:06 #4
Du kan sagtens POST'e fra Python mn det hjaelper ikke med din browser session.
Avatar billede sessa Nybegynder
21. februar 2012 - 11:41 #5
Kan jeg overtale dig til at skrive et python-script, der kan gøre det? Så kan jeg bruge det som udgangspunkt til at finde ud af noget mere.
Avatar billede sessa Nybegynder
03. marts 2012 - 20:15 #6
Der sker vist ikke mere, så jeg må hellere lukke...