Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:11 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst netværk

Hej,

jeg står overfor det problem, at ofte vil både min og min kærestes computer ikke gå på det trådløse netværk. Min kærestes computer vil dog gerne med en direkte opkobling - altså med kabel sluttet til computeren.

Det trådløse synes at være meget ustabilt. I nogle perioder i der ingen problemer, og den går på hver dag. Andre dage vil den slet ikke. Den går dog lokalt på: Jeg har Vista og ved netværksikonet står der "lokalforbindelse", men det går ikke på selve internettet.

Hvad kan dette skyldes? Det er ikke altid konsekvent forstået at nogle kan jeg gå på og ikke min kæreste og omvendt; andre gange ingen af os.

Vores trådløse router er en D-link DI-524UP. Den er placeret højt og åbent i rummet. Selvom computeren kan stå lige ved siden af, kan problemet være det samme.
Avatar billede max33 Nybegynder
20. februar 2012 - 21:14 #1
lytter
20. februar 2012 - 21:16 #2
Der kan være forstyrrelser fra andre (trådløse) elementer i nærheden...

Skift trådløs kanal på ROUTEREN !!!
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:16 #3
Det skal lige nævnes, at vi ikke har et modem, da vi bor i lejlighed som har fælles internet. Det eneste fysiske vi har er altså den trådløse router, som er koblet til et stik i væggen.
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:17 #4
#2 Hvorledes gøres dette?
20. februar 2012 - 21:26 #5
Lige netop - så kan der præcist være andre trådløse i samme egendom... på samme kanal... Hvis du helst SLUKKER for jeres ROUTER, kan du se 'se' andre trådløse forbindelser på din PC ? (Som du sansynligvis ikke kan komme ind på...kode)

Hvilken Fabrikat, model, type ?
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:31 #6
Pt. er jeg på min kærestes computer med kabel. Jeg ved, at når jeg kigger på internetforbindelser er der en masse at vælge imellem, som må være andre i ejendommen og som alle har sikker forbindelse. Men jeg har dog ikke slukket routeren for at se dette... Det ved jeg ikke om er nødvendigt, når de andre fremgår allerede?

Vores router er en D-Link DI-524UP
20. februar 2012 - 21:46 #7
Start IE (Internet Explorer) med denne adresse
http://192.168.0.1

Så skulle du gerne få noget i retning af

http://support.dlink.com/emulators/di524_revc/h_wizard.html

Under [Wireless] skulle du finde [Channel] her kan du 'prøve' dig frem ..
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:46 #8
Skal dette gøres på begge computere eller er det nok at gøre det på den ene?
20. februar 2012 - 21:56 #9
... den der har DIREKTE lednings forbindelse ... Det er ROUTEREN BOXEN du 'snakker' med ...
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:57 #10
Så hvis jeg forstår dig ret, skal det gøres kun fra den computer, der har/kan have kablet tilsluttet?
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 21:58 #11
Og skal kablet være i eller skal de være via eller forsøg på via trådløs forbindelse?

Undskyld de mange spørgsmål:)
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:01 #12
...med kablet i, vil den ikke oprette forbindelse til http://192.168.0.1
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:05 #13
Forresten, min kærestes computer, som er den eneste, der kan bruge kablet, bruger xp, hvis det gør nogen forskel (min bruger vista og kan ikke bruge kabel, kun trådløst).
20. februar 2012 - 22:05 #14
Direkte forbindelse til en PORT på ROUTER BOXEN...

Hvad siger/skriver den da ?
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:09 #15
Nu har jeg prøvet, hvor kablet er sat til routeren fra begge computere, og den vil ikke gå ind på siden ved http://192.168.0.1.

Den skriver: Internet Explorer cannot display the webpage.
20. februar 2012 - 22:12 #16
Bare skriv præcist

Uden extra tegn mm. ...
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:20 #17
Fra min computer (vista) står den bare og arbejder og vil ikke gå ind på siden.

Fra min kærestes (xp) beder den om et brugernavn og et password, som jeg ikke ved, hvad kan være. Det er ikke loginoplysninger til selve computeren, når den starter op - dem har jeg prøvet.
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:29 #18
Jeg kom ind på det via min kærestes med "admin" som brugernavn og uden kode. Jeg ændrede porten fra 6 til 10 og vupti som hoppede min computer på nettet!:)

Fantastisk. Så håber jeg det vedbliver sådan. Jeg kan stadig se alle de andre netværk, men umiddelbart ser det ud til at virke. Tusind tak for hjælpen. Det var yderst fantastisk.

Smid endelig et svar.
Avatar billede TueLok Nybegynder
20. februar 2012 - 22:44 #19
jeg var vist lidt for hurtig; min kærestes vil gerne gå på nettet, men min har stadig problemer. Jeg ændrede jo port via hendes; er det således også ændret på min? eller skal jeg prøve en ny port?
21. februar 2012 - 06:52 #20
... er din PC en 'gammel' ?

Jo - prøv en anden KANAL...
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. februar 2012 - 12:15 #21
Det vel en smagssag; den er ca. 3 år gammel tror jeg. Det er først indenfor den senere tid, at problemet er blevet hyppigt. Jeg prøver andre kanaler senere idag.
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. februar 2012 - 15:52 #22
Det er svært at sige, om det hjælper. Jeg tror jeg må se det over en længere periode. Lige nu er den på, men om det er tilfældigt eller ej, er svært at sige.

Men tusind tak for hjælpen. Så læg et svar og pointene er dine.
21. februar 2012 - 16:19 #23
Hvis I har en smartphone så installer wifi analyzer, her kan I se jeres netværk og resten.

Se hvilke kanaler der er ledige, så finder I den bedste kanal til jeres trådløse netværk.

I kan ligeledes se styrken så I lægger jer oveni dem som er svageste.

mvh.
Martin
Avatar billede TueLok Nybegynder
21. februar 2012 - 20:44 #24
Desværre ingen af os af smartphone...

Det synes også mest at være min computer, der har et problem. Hendes vil gerne gå på nettet, men når jeg skifter kanal, hopper min på, men efter et par genstart så går den kun på det lokale... På et bibliotek, hvor jeg læser, er den også blevet lidt ustabil i at finde nettet, som den ellers før ikke havde problemer med, så tænker lidt om det kan være et andet problem...
Avatar billede smartebenny Nybegynder
22. februar 2012 - 13:08 #25
Køb en ny router.
Den der er tusse gammel.
En ny router med nyere standard, kan fås fra 200->
Avatar billede TueLok Nybegynder
22. februar 2012 - 16:46 #26
Ja, måske er det dét, der skal til. Det har jeg også tænkt på...

Jeg ved ikke, hvem at give pointene til; karise_larry har i hvert fald fortjent nogle
22. februar 2012 - 17:46 #27
Skip...
Avatar billede TueLok Nybegynder
25. februar 2012 - 12:15 #28
...