Avatar billede enola Nybegynder
21. februar 2012 - 12:34 Der er 13 kommentarer

Ny Bærbar

Hej Eksperter

Jeg skal ud og have ny bærbar. Budgettet er på 6000kr. og jeg har fundet disse to. Hvis i har andre foreslag er i velkommen til at poste dem. (Det skal bare være 15' skærm)

Valget er mellem disse to:

http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-ge620dx-462ne-id-5490339.aspx?tn=ProductDetailsSpecifications

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-n53sv-s1832v-id-5601997.aspx

Jeg har diskuteret lidt med en kammerat som mener det ville være en god ide at skyde lidt flere penge i og få en bærbær med SS-disk i stedet for. Jeg vil derfor gerne høre hvad i mener?
Computeren er hovedsageligt til skolebrug, lidt spil, skype og afspilling af film.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 17:25 #1
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2012 - 18:28 #2
SSD er stadig for dyre til at de er i computere til 6000 (ellers bliver det i hvert fald en MEGET lille disk!). Du skal også regne med at du kun får 1/5-1/4 af pladsen i en almindelig HDD i en SSD.

For at bestemme hvilken der er bedst af de to du foreslår (og evt. komme med et endnu bedre bud) så bliver du nød til at skrive hvad for nogle spil du spiller ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 18:46 #3
Spiller på spil på nettet  eller på computer (cd/dvd) ???
Avatar billede enola Nybegynder
21. februar 2012 - 20:14 #4
Jamen jeg er ikke så stor en gamer, det vil mere være når jeg lige lyster, så alle slags spil, fra strategi, skydespil til Football manager.
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2012 - 20:18 #5
Vi bliver nødt til at have nogle titler... Call of Duty? Counter Strike? League of Legends? World of Warcraft???
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 20:22 #6
GTA ?
Avatar billede enola Nybegynder
21. februar 2012 - 21:25 #7
Ja, disse titler passer meget godt.

Der vil dog nok også være et strategi spil i ny og næ, som star craft to.

Ville også gerne kunne game det nye diablo :=
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2012 - 22:30 #8
Hvis vi snakker CoD MW3 så er 6000 ikke nok for at trække det i god kvalitet. Dog kan den MSI du har fundet godt trække det i OK kvalitet. Når du skal spille de nævnte spil skal du i hvert fald tage MSI'en frem for Asus'en!
Avatar billede enola Nybegynder
21. februar 2012 - 22:33 #9
Kan du fortælle mig hvorfor MSI'en er bedre?
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2012 - 22:35 #10
Det kunne måske være en god idé at opgradere til den her med hurtig i7 processor: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=notebook&type=notevision&varenr=701000010 (dog skal du huske at ligge 600 kroner til for Windows 7 ;))
Avatar billede pstidsen Novice
21. februar 2012 - 22:36 #11
#9: Det kan siges med et ord: Grafikkort. Hvilket er vigtigt når du vil spille ;)
Avatar billede enola Nybegynder
21. februar 2012 - 23:04 #12
Okay, Men så skal jeg til at smide 1500 mere i, som også er en del.

Men nu er spil ikke det vigtigste, men dog helt klart et plus.

Den skal i højere grad være "kontor"-Computer.

Havde en kammerat der syntes Asus'en ville være et bedre valg. Derfor jeg er lidt skeptisk og står med et ben i hver lejr.

Mulighed for du kan komme med nogle Pros and Cons for de to computer?

(Er hoppet på forbrugsbølgen, og skal købes med lånte penge, så vil gerne være sikker på jeg laver det bedste køb)
Avatar billede pstidsen Novice
22. februar 2012 - 09:34 #13
Man kan sætte dem op mod hinanden: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5490339;5601997

Processor: Asus er bedst.
Harddisk: Asus er størst, men MSI er hurtigst.
RAM: Asus er bedst (men det gør ikke den store forskel...).
Grafikkort: MSI er helt kart bedst!

Grafikkort er vigtigt når man vil spille lidt og derfor vil jeg tage den. Processor i MSI er også god (Asus'en har bare en bedre..). Hvis du kan "nøjes" med 500 GB HDD, så har MSI'en en hurtigere processor, hvilket er godt.