Avatar billede Snoffy Nybegynder
22. februar 2012 - 17:29 Der er 7 kommentarer

Mine Sims 3 spil fryser!

Jeg er kommet i den uheldige situation, at mine Sims 3 spil fryser.
Jeg har købt en extern harddisk (WD Elements) med 2 TB rams plads, hvor jeg har installeret grundspillet og de andre xtra-pakker og udvidelses-pakker osv. på, og der er 2 TB rams plads, så det skulle ikke være problemet.
Det fungerer fint og spillet starter fint op osv. - jeg er heller ikke stødt på nogle fejlmeddelelser.
Jeg har lidt på fornemmelsen, at det har noget med grafikken, der bliver svær at trække for den på en eller anden måde, men er ellers helt blank for, hvad jeg skal gøre.
Men der går kun nogle 5-20 minutter før spillet fryser. Jeg kan stadig bevæge musen, og lyden kører videre, men selve skærmbilledet er gået i stå (og bliver ved med at være det), hver gang - specielt, når der dukker meget grafik op, den skal køre. Den har gjort det lige fra starten, da jeg installerede dem for nogle uger/måneder siden.
Jeg har haft en softwareopdatering, hvilket ikke har hjulpet, men har ellers ikke gjort noget.
Ud over det sidder jeg på en mac OS X (Snowleopard).

Er der nogle, der kan hjælpe og eventuelt forklare, hvad jeg skal gøre? Er virkelig ikke den bedste til det der med hardware og alt det der...
Vil I være søde at skære jeres svar ud i pap for mig? Jeg har læst mig lidt frem til, at jeg skal tjekke en eller anden form for temperatur - men hvor er det henne, og hvordan gør jeg? Sådan trin for trin.

Håber nogle kan hjælpe, for jeg har betalt rimelig mange penge for disse spil, så det er meget øv, at den ikke vil køre dem ordentligt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2012 - 14:41 #1
Mit bud er helt klart at dit problem ligger i at det ligger på en ekstern harddisk. Data kan, når det behøves, helt sikkert ikke overføres hurtigt nok.
Avatar billede Snoffy Nybegynder
27. februar 2012 - 18:27 #2
Hej! Undskyld jeg først svarer nu.
Det lyder godt nok træls, hvis det er det, for jeg har netop købt en ekstern harddisk for at det ikke skulle fylde på selve mac'en. Men HVIS jeg nu afinstallerede dem på den eksterne harddisk, ville der så være plads på selve min mac ? Jeg mener, vi snakker altså omkring 11 Sims 3 spil, der hver kræver et par GB plads, og der kommer helt sikkert flere udvidelsespakker oven i senere hen. Oven i det skal der jo også være plads til anden software, og jeg er bare ved at være lidt træt af, at der aldrig er plads nok - derfor købte jeg den eksterne harddisk, netop for at der skulle være rigeligt med plads (vi snakker TB).

Jeg har siden mit indlæg haft fat i en, der mener, at jeg måske er nødt til at købe et nyt grafikkort, men det løber jo op i flere tusinde kroner (så vidt jeg har set på nettet), og hvis det er det, jeg skal have fat i, så SKAL det altså virkelig også bare virke - og lige nu tør jeg ikke købe det, for hvis det ikke virker er det jo nærmest spild af penge.

Jeg har 11 Sims 3 spil pt. (og der kommer sikkert flere til), så ved du eventuelt, hvor meget plads af alting, der skal være på min mac, for at den skal kunne køre spillene uden problemer? Og hvordan ser jeg, om den har det?
Avatar billede Fashdey Nybegynder
01. marts 2012 - 15:29 #3
http://ph.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110520023527AAOWScY
Svaret til dette som er ca. 9 måneder gammelt siger
ca. 22 GB Plads skal du have fri til Sims.

http://cultofmac.cultofmaccom.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2010/10/Disk-Space-Available.jpg
Er ikke Mac bruger, men gå ind i Finder, der burde det stå i bunden, i forhold til hvad jeg kan se på billedet - ellers prøv at søg på Youtube fandt et par stykker men kunne ikke helt finde hvilken der var den nemmeste løsning
Avatar billede Snoffy Nybegynder
03. marts 2012 - 17:45 #4
Hmm, tak for hjælpen, det skulle der vist være rigeligt med plads til så.
Men jeg er mere bekymret for mit grafikkort, for det lyder til, at det er det, der er problemet. Er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg tjekker, hvad jeg har at køre det med? Der står, at Sims 3 Kæledyr (og det er kun én udvidelsespakke) kræver ATI X1600 eller NVIDIA 7300 GT med 128 MB grafikhukommelse.
Jeg har prøvet at være inde i "Om denne Mac", "flere oplysninger", "grafik/skærme", men jeg kan ikke rigtig finde ud af andet end dette:

Processornavn:    Intel Core i5
  Processorhastighed:    2,3 GHz
  Antal processorer:    1
  Antal kerner i alt:    2
  L2-buffer (pr. kerne):    256 KB
  L3-buffer:    3 MB
  Hukommelse:    4 GB
  Boot ROM-version:    MBP81.0047.B27
  SMC-version (system):    1.68f98
  Serienummer (system):    C02FGZQVDH2G
  Hardware-uuid:    0F618BB5-C5BD-5583-AC18-2BAC58A2582D
  Sudden Motion Sensor:
  Status:    Slået til

Er det mon nok til alle spillene?? Eller skal jeg mon have fat i et nyt grafikkort, og i så fald; hvilket et?
Avatar billede tuddilove Nybegynder
24. juli 2012 - 13:59 #5
-Hej :)
Jeg har spillet sims 2/3 i 5 år nu!
Men jeg har dog stadig et par problemer, så jeg håber i ville hjælpe.
Ikke for særlig lang tid siden opdateret jeg mit spil (Det hade jeg ikke gjort i meget lang tid) Og nu begynder det at fryse hele tiden.
Jeg håber i ville hjælpe mig
-tuddilove
24. juli 2012 - 18:33 #6
<tuddilove>: Du bør oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål - evt. henvise hertil ...
Avatar billede mathii09 Nybegynder
30. november 2012 - 20:31 #7
Hej! Jeg får også samme problemet. Men jeg har ikke noe ekstern extern hardisk og jeg regner med at spillet skal funke som det skal og at jeg har plass på macen, hvis ikke hadde det vel stått en advarsel eller så hadde det ikke funket å installert the sims 3 + tilleggspakkene. Dette begynte å skje rett etter jeg installerte the sims 3 overnaturlige. Før funket det helt fint, men begynner å bli lei av at jeg mister alt jeg har gjort, når spiller fryser plutselig etter et par minutter. Er det noe annerledes jeg kan gjøre for å stoppe det? Siden jeg ikke bruker hardisk? Kanskje jeg rett og slett må installere alt på nytt? Jeg har også lastet ned et par ting fra exchange som kan har skapt konflikter med andre sims tilbehør?  Takk på forhånd :)