Avatar billede lbknudsen Praktikant
23. februar 2012 - 18:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Partionering af HDD

Grafikkortet er stået af på min bærbare, så jeg er i gang med at finde en ny.
Jeg har umiddelbart kastet mig over en Samsung, men den har kun en HDD installeret, og der er ikke yderligere slots til en nummer 2.
Min gamle maskine havde to HDD, så alt vores musik og billeder blev lagt på sekundær, så de få gange jeg har måtte reinstallere, så lå disse MEGET vigtige ting der stadigvæk.

Som sagt - Samsungen har kun en, men man kan jo altid partionere den 500Gb store HDD. I gamle dage blev dette vist gjort på bekostning af ydelse, men hvordan ser det ud i dag? Er der nogle konsekvenser ved at partionere HDD i f.eks. en 100 & 400 GB?
23. februar 2012 - 19:28 #1
Det er der ikke noget i vejen for ...

(Selvom jeg ikke må spørge om det *S* - men under hvilket system ?)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. februar 2012 - 20:13 #2
Det kan du med Windows eget værktøj i diskmanager men!! ku hvis det ikke er en fabriksinstallation fordi så er der sikkert lagt en recovery partion på D: drevet og så skal du ud i et 3´parts værktøj
Avatar billede lbknudsen Praktikant
23. februar 2012 - 20:38 #3
Maskinen kommer med W7 præinstalleret. Plejer man ikke at få mulighed for at lave en backup af OS, når man starter op første gang? Så bør det vel være muligt at lave partitionen efterfølgende og installere OS fra disk efterfølgende?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2012 - 20:54 #4
Du kan bruge EaseUs til at partitionere, men det er klart at du skal have din Recovery ud på en DVD.
http://programmer.downloadcentral.dk/?EASEUSPartitionMasterHomeEdition/GenskabelseAfData/Diverse/3564
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2012 - 20:56 #5
Ps. Du kan sagtens beholde din Eisa Recovery selv om du laver flere partitioner.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. februar 2012 - 21:02 #6
Ved at sætte den som slave kan det gøres med Windows eget værktøj
http://gratisupload.dk/vis_billede/674540/
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2012 - 23:44 #7
Med EaseUs Partition master (gratis) kan du se dine partitioner.
Når man har lavet et Image, kan man også bare slette det. Men det forholder sig anderledes med en Eisa Recovery partition, den plejer man kun at kunne slette med 3.die part program, fordi den plejer at være usynlig.http://programmer.downloadcentral.dk/?EASEUSPartitionMasterHomeEdition/GenskabelseAfData/Diverse/3564
Finder du den, så kopier endelig indholdet ud på en DVD.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2012 - 23:45 #8
ØV!!! Glem #7 den hører til et andet spørgsmål.
Avatar billede lbknudsen Praktikant
24. februar 2012 - 06:14 #9
#4 valbycom: easeus kan umiddelbart kun bruges på 32bit OS. De fleste fabriksinstallerede OS er i dag 64bit.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:11 #10
#9 Kun 32bit? Det forstår jeg ikke et dyt af. Der står at det er både til 32bit 0g 64bit Prøv at se her under det gule felt:

http://www.partition-tool.com/personal.htm
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:34 #11
Men ellers er der den her fra Paragon. Man skal altså registrere sig for at få den gratis nøgle. Man hører dog aldrig noget fra dem om reklamer eller andet: http://www.paragon-software.com/free/pm.html
Avatar billede lbknudsen Praktikant
24. februar 2012 - 16:31 #12
#valbycom: Det kan jeg se. Dit første link referede til en tidligere version, og jeg brugte ikke selv tiden på at undersøge. Super.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 16:39 #13
En gammel version Ok, det var jeg ikke klar over. Jeg vil fremover ikke henvise til DownloadCentral, når de åbenbart har dårlig opdatering. Men fint at du kan bruge EaseUs. Jeg har selv prøvet programmet, så bare spørg hvis der er noget som er uklart.
Avatar billede lbknudsen Praktikant
08. april 2012 - 09:07 #14
Lukker