Avatar billede Frede1012 Nybegynder
23. februar 2012 - 19:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bootmanager

Hej eksperten.dk
Jeg har en HP Pavilion DV6000 (AMD Versionen)
Og jeg har Win7 installeret på den og vil gerne prøve noget "Hackintosh" på den, men vil gerne vide hvordan jeg kan skifte imellem de to styresystemer? En slags bootmanager.
Der er kun en harddisk i så jeg har lavet to partitioner og den ene er der Win7 og den anden skal der være Mac OS :)
Så kan man det?

- Frederik
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2012 - 20:08 #1
et ægte mac-os har bootmanager mulighed - så det er bare at installere den.
Ellers ville jeg nok tage nødudgangen - installer virtualbox, og i den laver du så en mac-maskine (du kan vælge en størrelse på fx 25gb - det er bare en fil i din win) Og det kan fjernes uden videre, hvis det ikke virker.
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede Frede1012 Nybegynder
23. februar 2012 - 21:14 #2
Jamen jeg kan jo ikke installere ægte Mac OS hvis jeg har en AMD processor :)

Og jeg vil ikke have en virtual pc jeg vil have to forskellige styresystemer.

- Frederik
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 01:29 #3
Du bør installere en virtualisering og køre den derpå, da Mac ikke understøtter AMD, så en direkte installation er slet ikke mulig.

Undersøg først hvad der er af Hackintosh versioner tilgængelige, da ikke alle versioner kører på alle virtualiseringer, så valget af virtualiseringssoftware afhænger altså af valget af Hackintosh.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 01:31 #4
Glemte lige at sige at du sagtens kan få virtualiseringssoftware, der ligger sig på laveste niveau og så kan Windows installeres i en virtual machine og Hackintosh i en anden.
Husk dog at virtualisering gør at du mister den direkte adgang til hardwaren, så dit 3D-grafik er pludeslig ikke så godt i en virtual machine.
Avatar billede Frede1012 Nybegynder
24. februar 2012 - 08:43 #5
Du kan godt installere Mac på AMD.. Hvis der er lavet noget om i kernen osv. F.eks: Leo4all :)
Avatar billede Frede1012 Nybegynder
24. marts 2012 - 00:35 #6
Lige meget

/lukket