Avatar billede ohmish Nybegynder
23. februar 2012 - 19:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Att. nostalgi-nørder! Jeg søger et bestemt spil til Amiga500

Hej folkens

Jeg har tit en melodi på hjernen.. Og nu vil jeg sgu høre den igen.

Melodien kommer fra en Tips-diskette til Amiga der fulgte med et blad jeg købte i 90'erne.

I "spillet" kunne man bla. gå ind i en kiosk og klikke på diverse. Ikke det vilde, men meget hyggeligt ;)

Det var vist danskproduceret, og lavet af/til TipsTjenesten. Disketten var vist grøn.

Er der nogen der kan hjælpe med spor til denne efterforskning? :)
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2012 - 14:50 #1
Jeg synes jeg kan huske, at have haft en diskette der matcher beskrivelsen liggende for maaange år siden.

Jeg vil absolut ikke love, at jeg kan hjælpe (jeg har svært nok ved at finde de ting jeg bruger regelmæssigt), men jeg skal nok lige se efter, om det er muligt at grave den frem fra gemmerne :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 15:00 #2
Det ville da være genialt ;)
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2012 - 16:12 #3
Det lykkedes, noget nemmere end forventet, at finde den diskette, jeg tænkte på:
http://img39.imageshack.us/img39/57/grndiskette.jpg

Så er det bare spørgsmålet, om det også er den du tænker på... :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 16:25 #4
Sejt :)
Den ser helt rigtig ud

Men hva gør man så.. har du en Amiga? ;)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 16:36 #5
Nu fandt jeg så lige et sted hvor jeg måske kan downloade det direkte
http://eab.abime.net/showthread.php?t=56998&highlight=tips.7z
Er ved at søge på serveren.. måske er der bid
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2012 - 16:41 #6
Jeg har aldrig ejet en Amiga (og nu forstår jeg iøvrigt også bedre, hvorfor jeg aldrig fik spillet til at virke på min PC...:D), og har ingen idé om, hvor jeg har disketten fra... :-)

Men jeg kan da sende den til dig - jeg har jo alligevel ikke noget at bruge den til... :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 16:47 #7
Ok ;)
Nu prøver jeg lige at se om jeg kan skaffe den direkte fra nettet, og så installere en amiga-emulator. Vender tilbage.
Det hjalp min søgning at jeg så hvad der står på disken, så tak for det :)
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 16:48 #8
Smid et svar
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. februar 2012 - 17:07 #9
Det lykkedes sgu. Hurra ;)
Avatar billede ohmish Nybegynder
25. februar 2012 - 11:55 #10
Smid et svar fedeko ;)
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. februar 2012 - 17:37 #11
Jeg er glad for, at du fik det til at virke!

Og da du er skyld i, at jeg endelig, her 15 år efter, fandt ud af, hvorfor jeg ikke kunne få spillet til at virke på min PC i sin tid, så takker jeg også... :-)
Avatar billede ohmish Nybegynder
09. marts 2012 - 00:21 #12
;) d'var så lidt
Håber da ik du har siddet i 15 lange år og prøvet at få cd-drevet til at æde den høhø
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. marts 2012 - 07:24 #13
Dog ikke, jeg opgav heldigvis efter et års tid... :D