Avatar billede lakana Nybegynder
23. februar 2012 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde telefonselskab pba. tlfnr

Er det muligt at finde ud af, hvilket telefonselskab et givent nummer er oprettet i?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
24. februar 2012 - 01:14 #1
Nej, telefonnumre er i dag fuldstændigt frie.
Det kan end ikke siges om et nummer er fastnet eller mobil.
Avatar billede The_Buzz Novice
24. februar 2012 - 07:50 #2
Se evt tråden: http://www.amino.dk/forums/t/152612.aspx

Citat:

Du kan se det ved IT og Telestyrelsen i denne fil: http://itst.dk/filer/filer-nummer/nummerlister/Nummerliste8-cifredeabonnentnumre.xls

Her kan man fx se at hele 83 serien er reserveret af IT og telestyrelsen selv (dvs tilbageholdt til senere brug)

Derved kan du se hvem der har købt det individuelle nummer range. og så kontakte udbyderen hvis det er solgt.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. februar 2012 - 12:15 #3
#2
Du kan kun se hvem der oprindeligt har købt nummerserien.
Et nummer er i dag ikke bundet til en udbyder og en kunde har ret til at tage nummeret med sig til sit næste selskab også selvom skiftet sker fra mobil til fastnet og omvendt.