Avatar billede lbknudsen Praktikant
24. februar 2012 - 11:11 Der er 1 løsning

Hastigheden på mit trådløse internet

Jeg abonnerer på Telia G4, og jeg er som udgangspunkt rigtig godt tilfreds. Modem, når det er tilsluttet den bærbare direkte, leverer hastigheder på 30 ned og 14 op - ikke grund til at klage.
For at dele signalet har jeg anskaffet mig en Draytek Vigofly 200 4G router (http://www.draytek.com/user/PdInfoDetail.php?Id=121#PdSk).
Min udfordring er, at når modem tilsluttes router, og alt bliver trådløst, så falder signalet til 10/10, uanset hvor i huset jeg tester fra.
Hvis jeg ellers læser spec korrekt på den bærbare, så burde den kører 802.11g, hvilket i terorien svarer til 54Mbps. Selv med kun 50% "virkningsgrad", så er der langt fra den 27 ned til de 10.
Der er vel kun to mulige fejlkilder, nemlig router og bærbar, men deres respektive specs (802.11n og 802.11g) burde give en noget hurtigere forbindelse.
Har I nogle gode forslag?
Avatar billede lbknudsen Praktikant
08. april 2012 - 09:05 #1
Lukker