Avatar billede kagejoe Nybegynder
25. februar 2012 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sync mappe til netværks drev når netværks drevet er tilgængeligt.

Hej Eksperter

Jeg har en bærbar jeg bruger til skolebrug og kunne godt tænke mig at kører noget automatisk backup/sync til min NAS når jeg logger på mit hjemmenetværk.

Er der nogle måder jeg kan få Microsoft SyncToy til at starte når mit NAS netværksdrev er tilgængeligt?

Måske endda kigge på hvornår der sidst blev kørt sync så den højst kører sync en gang hver 2-3dag.

På forhånd tak

ChristofferG.
Avatar billede irminger Praktikant
25. februar 2012 - 14:24 #1
jeg ville nok bare tilslutte mit netværsshare ved opstart og så lave et scheduleret job som startede syncToy og overførte de fornødne filer fra din laptop. Jeg har gjort det samme bare til min dropbox. Følgende link viser hvordan:

http://www.howtogeek.com/howto/24244/sync-any-folder-to-dropbox-with-synctoy/

..det må være samme fremgangsmåde blot til det netværksshare.

-irminger
Avatar billede kagejoe Nybegynder
25. februar 2012 - 15:33 #2
Yep - det er også sådan jeg har sat det op, men er i tvivl om hvordan jeg undgår at sync starter når netværks drevet ikke er tilgængeligt.

Jeg har siddet og rodet lidt med det og har fundet en indstilling i "Opgavestyring" hvor jobbet kun bliver udført når jeg er koblet på et bestemt netværk.

Så har jeg sat jobbet til at blive udført ved logon med 15min forsinkelse på betingelse af at jeg er på det rigtige netværk.

Eneste problem ved dette setup er at jobbet bliver udført hver gang jeg logger på herhjemme. Hvilket jeg syntes er lidt spild hvis jeg nu logger på 3-4gange på en dag. Jeg ser ingen grund til at den kører mere end højest en gang om dagen.
Avatar billede cuber1 Nybegynder
26. februar 2012 - 15:32 #3
lav en local policie på din pc der mapper et netværks drev ved hjælp af at gemme dette i et script
"net use * \\dinnasserver\share"
Avatar billede kagejoe Nybegynder
16. april 2013 - 10:46 #4
Lukket