Avatar billede mondo Novice
27. februar 2012 - 15:41 Der er 9 kommentarer

Brug af Airport til printere.

Hej,

Jeg har købt en Apple Airport som jeg skulle bruge til min Epson printer, der ikke har Airprint.

Jeg var selv i tvivl om det kunne virke, men 2 Fona ekspedienter fik mig overbevist om det ville virke - og jeg købte så denne i stedet for en printer med airprint.

Men jeg kan simpelthen ikke få mine Apple produkter (ipad/iphone) til at finde printeren (jeg kan godt få den til at fungerer som router, og er sikker på den er sat rigtigt op)

Er der nogle der ved om kan virke, og har erfaring med det?
Avatar billede buttwipe Juniormester
27. februar 2012 - 15:48 #1
Prøv app'en Epson iPrint.
Den er gratis.
Avatar billede buttwipe Juniormester
27. februar 2012 - 15:56 #2
Nej, glem #1. Det gælder kun hvis det er en Epson trådløs Epson printer.
Du kan prøve med en app som "Printing for iPad", men det betyder at du kun kan printe ud gennem app'en.
Du kan ikke skrive ud ved at trykke på "print" i andre apps.
Avatar billede mondo Novice
27. februar 2012 - 15:58 #3
Kender den godt, tak.

Men det er lidt en opvej, i forhold til at at printe direkte via telefonens udskriftsfunktion.

Ydermere så kan man ikke bruge Epson app'en, hvis man vil printe en mail ud (og dermed kan man ikke printe en mail ud).
Avatar billede buttwipe Juniormester
27. februar 2012 - 16:02 #4
#3
Det kan, så vidt jeg ved, kun lade sig gøre med AirPrint.
Avatar billede mondo Novice
27. februar 2012 - 16:03 #5
Printeren er trådløs, men hjælper intet til Apple produkter, når den ikke understøtter Airprint.

Tak for de gode råd... men mit spørgsmål er om Airporten kan komme til at fungere med en almindelig printer???

Ellers er alternativet desværre at investere i en med Airprint, selvom jeg købte den trådløse Epson med wifi til netop dette formål - men vidste ikke det med airprint inden. Skulle have taget dette til forum i brug, inden Fona først fik lokket mig til en Epson med Wifi, og derefter en Airport.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. februar 2012 - 17:11 #6
Ideen er at du sætter printeren i Airporten vha. et usb-kabel kan du måske fange den i Systemindstillinger->Udskriv & scan. Jeg vil gætte mig at det var det, sælgerne i Fona mente.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
27. februar 2012 - 17:17 #7
Så vidt jeg ved:

For at iOS-devices kan printe trådløst via den indbyggede funktion, så skal printeren være "driver-løs", altså, at der ikke skal nogen driver til, for at printeren kan operere. Jeg vil mene, at hvis de er det, så er de "automatisk" AirPrint-kompatible.

Den løsning du har du, kan du bruge til at printe trådløst, men ikke fra dine iOS-devices.
Avatar billede mondo Novice
27. februar 2012 - 17:20 #8
Egonspock: Har jeg forsøgt, uden held.

Chris0905: Det er også det jeg er ved at erkende... at man skal have en decideret printer med Airprint.
Avatar billede Jonask95 Nybegynder
19. maj 2012 - 17:40 #9
Skal ikke kunne sige om det virker, men i nedenstående link, er der en guide til at bruge sin PC som AirPrint "router". Det kræver godt nok at computeren er tændt, men det kan man vel leve med.

http://jaxov.com/2010/11/how-to-enable-airprint-service-on-windows/

Husk at læs kommentarene nedenunder!