Avatar billede jonasboege Praktikant
28. februar 2012 - 07:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dato amerikansk / dansk format

Hej - her kommer et let spørgsmål! Men ikke for mig:

Jeg har en string, jeg læser nogle datoer ind i.
Når jeg efterfølgende vil sætte dem ind i et nyt ark, har den - hvis muligt - lavet datoen om for alle de dato, der er fra d. 1. til den. 12.

Dvs. f.eks. bliver 1. september (01-09-2012) til 9. januar (09-01-2012)

14-12-2012 bliver ikke ændret, da 14 er større end tolv.

Hvad kan jeg gøre for at sikre denne fejl ikke sker? Jeg ønsker at beholde indlæsningen i en string.

Jonas
Avatar billede tjp Mester
28. februar 2012 - 09:44 #1
Måske kan DateValue("01-09-2012") gøre det. Ellers kan du 'klippe' strengen op og bruge DateSerial:
DateSerial(Mid("01-09-2012", 8, 4), Mid("01-09-2012", 4, 2), Mid("01-09-2012", 1, 2))
Avatar billede jonasboege Praktikant
15. marts 2012 - 15:21 #2
Jeg har lige skrevet et langt indlæg - både for en uge siden og i dag - og det forsvinder efter 2-3 minutters tænkning. OG DET SKER SÅ TIT PÅ DEN HER SIDE...
Er jeg den eneste, der oplever det?
Avatar billede tjp Mester
15. marts 2012 - 15:40 #3
Jeg har oplevet at der går ged i den, når jeg trykker Opret hvorefter dét, jeg lige har skrevet, forsvinder ud i intetheden. Af samme grund plejer jeg at kopiere det skrevne med Ctrl+A, Ctrl+C lige før jeg trykker Opret (når jeg altså husker det...).
Ved ikke om det lige er dét, du mener?
Avatar billede jonasboege Praktikant
15. marts 2012 - 15:49 #4
Det er præcis, hvad jeg mener - og jeg bruger også næsten altid de tre gyldne taster (A, C, V) - og det gjorde jeg også lige før... Problemet er, at jeg kommer fra det i den tid, jeg venter på eksperten går ned. Og så har jeg kopieret noget nyt (en webadresse, kode eller lign...)

:-(
Avatar billede tjp Mester
15. marts 2012 - 16:03 #5
Så er Paste ind i Notepad din ven... ;-)
Avatar billede jonasboege Praktikant
15. marts 2012 - 16:06 #6
Den bliver hurtigt fyldt, så...
Avatar billede jonasboege Praktikant
13. april 2012 - 09:39 #7
Hej - jeg kan ikke rigtig finde en logisk løsning (eller en forklaring på, hvorfor det er som det er), så jeg lukker.
Tak for hjælpen!
Avatar billede tjp Mester
13. april 2012 - 10:03 #8
Fik du svar på dit oprindelige spørgsmål om datoformat??