Avatar billede Vinkel93 Nybegynder
28. februar 2012 - 10:04 Der er 4 kommentarer

NAS server med god hastighed?

Hejsa eksperten

Jeg har været ved at overveje at købe mig en NAS hardisk som kunne stå sammen med min PC og som jeg ville kunne få kontakt til inde fra fjernsynet i stuen.

Jeg har været ved at se på nogle stykker, men er ikke helt sikker på  hvad jeg skal se efter.

Jeg har en linksys wrt54g router, link her:

http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/lbc/WRT54G

Jeg ville komme til at køre med tråd fra NAS til router men er min router god nok til at kunne sende data ind til fjernsynet?
Den skal kunne sende nok til at jeg kan have store film til at ligge uden at det lagger når jeg afspiller dem.

Håber der er nogle som har erfaring med dette.
Tak på forhånd.

Vinkel
Avatar billede majbom Novice
28. februar 2012 - 10:14 #1
du skal nok ikke regne med at kunne sende HD-film over den router uden problemer, hvis du har tænkt dig at gøre det trådløst.

hvis du kun skal streame film til dit tv, vil en af de mindste fra synology være fine nok. f.eks. ds110j eller ds212j
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 11:26 #2
Avatar billede majbom Novice
02. marts 2012 - 00:37 #4
-> #2 - det kan jo diskuteres; webinterfacet er godt nok langt bagud ift. synology og qnap