Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 10:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Voice changer - speaker stemme

Hej

Jeg skal bruge en eller anden form for voice changer, der kan laves en slags speaker stemme. Sådan noget ligesom til et show/en forestilling, hvor der er en stemme, der præsenterer.

Nogle der har foreslag?

Tak på forhånd...

Vh
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 11:32 #1
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 12:13 #3
Ingen af dem kan gøre det ønskede.... i hvert fald ikke i free version, og det er kun til en fremlæggelse, så det skal være gratis.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 12:14 #4
(eller ret billigt)
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 12:31 #5
Sudacity kan og er gratis:

http://audacity.sourceforge.net/
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 13:39 #6
det program bruger jeg os, bare til ar mixe sange :-)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 14:47 #7
Har hentet det, men hvordan laver jeg stemmen om til det, jeg gerne ville have? :)
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 15:22 #8
du skal optage det du skal sige først :-)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 15:55 #9
Ja, men hvilke indstillinger bagefter? Kender jo intet til det ;)
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 19:37 #10
@Christian Bundgaard?

Hvordan har du forestillet dig, vi skulle vide nøjagtigt, hvordan du ønsker, din stemme skal lyde?  :-)

Prøv dig dog frem og brug de søgeord på Google, du selv kender, dvs. audacity voice changer

Og så har du vel ikke forventet dig en menu i Audacity, som hedder: "Lav lyden om til det, Christian Bundgaard ønsker" ? :-)

Du skal først lære programmet at kende, derefter skal du teste, teste, teste, teste og teste endnu mere, til du kommer frem til det resultat, du ønsker.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 19:54 #11
Jeg beskriver den stemme, jeg ønsker i første indlæg. Det må kunne pege jer i retning af, hvad jeg ønsker mig og så kan I give mig hints til, hvad jeg kan ændre på.

Sværere er det vel heller ikke... ville da være mere nyttigt end den ligegyldige kommentar, du kommer med der. Jeg har ikke brug for en dybere viden i det her program, jeg skal blot bruge den stemme. Og desuden bruger de voicechangerprogrammer, jeg har prøvet, profiler, så man kan hente forskellige voices - det gør det ikke, og derfor spørger jeg efter hjælp. Men hvis DU ikke kan give mig det, så lad da være med at kommentere. Det får jeg intet ud af.
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 20:45 #12
#11.

Velbekom, det var så lidt :-)

Og desværre tror mange mennesker, at bare man har en computer, kan alt lade sig gøre med max tre klik og et gratis program. Det kan det ikke

Ved at føje ordet "announcer" til de andre søgeord i #10 fandt jeg i løbet af max 60 sekunder disse to links:

http://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?f=28&t=9359
http://www.lafcpug.org/phorum/read.php?1,250984,250984#msg-250984

Det andet link burde illustrere, hvorfor dit spørgsmål ikke er så ligetil at besvare, som du tror :-)
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 20:49 #13
Jeg forsøger igen med andet link.

www.lafcpug.org/phorum/read.php?1,250984,250984#msg-250984
Avatar billede milter Ekspert
28. februar 2012 - 20:55 #14
Glem det!
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 22:36 #15
Jo mange voice changers kan gøre lige netop det... og de virker udmærket, jeg mangler blot den rette stemme.

Jeg har selv eksperimenteret med det og ved at sætte tonelejet ned, kommer jeg derhen af. Se, det var et simpelt tip, du fx kunne have sagt. Det er dem jeg leder efter.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
28. februar 2012 - 22:49 #16
- men tak for hjælpen: linksne kunne bruges... ;)
Avatar billede milter Ekspert
29. februar 2012 - 00:04 #17
Velbekom, men hvordan pokker skulle jeg eller andre kende noget til din stemmes toneleje? Eller om du ønskede at hæve eller sænke det? :-)

Jeg foreslog bare et gratis program, som kan ændre stemmer. Hvad der skal til for at opnå det resultat, du ønsker, kan kun du finde ud af gennem mange forsøg.

I Audacity skal du kigge på "Effekter", hvis du har downloadet den danske version. Herunder er et link til en engelsk vejledning. Kig især på emnerne "Tempo/Pitch/Speed" og "Reverb".

https://wiki.brown.edu/confluence/display/CISDOC/Audacity+Tutorial
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
05. marts 2012 - 21:37 #18
"Jeg skal bruge en eller anden form for voice changer, der kan laves en slags speaker stemme. Sådan noget ligesom til et show/en forestilling, hvor der er en stemme, der præsenterer."

- det forklarer ganske godt, hvad jeg søger. Jeg lavede noget i MorphVox, som blev udmærket... det var kun til 4 ord i en projektfremlæggelse.

Aner ikke hvordan jeg skal fordele point, da jeg ikke har fået et "ordentligt svar", så vælger at tage dem selv... er I utilfredse må I jo skrive.