Avatar billede thermik Nybegynder
28. februar 2012 - 15:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Energi fyrfadslys ?

Hej

Spørgsmål hvor meget energi er der i et fyrfadslys der har en brænde tid på 6 timer.

Og svaret må gerne være omregnet til noget håndgribeligt så som et fyrfads lys svare til x antal kw strøm.

Spørgsmålet er opstået af at jeg har læst at et superlavenergi hus kan opvarmes med 8 stk. fyrfadslys hvilket ikke lyder af meget.

Jeg prøvede i går aftes at sætte 10 fyrfadslys i min lille stue og slukkede for varmen og det fik faktisk temperaturen til at stige i rummet.
Avatar billede Ivaanov Nybegynder
28. februar 2012 - 15:22 #1
Via google kan der findes nogle besvarelser omkring målt effekt af et fyrfadslys bestemt eksperimentelt.
Et af resultaterne er 24 W/fyrfadslys, så 10 stk må give 240 W.
I seks timer giver det en samlet energi på 1,44 kWh.

Umiddelbart tror jeg at effekten er en smule større ved fyrfadslyset da der under disse målinger formentlig vil være et tab.
Avatar billede thermik Nybegynder
28. februar 2012 - 15:32 #2
pr. lys eller for 10 stk ?
Avatar billede Ivaanov Nybegynder
28. februar 2012 - 18:20 #3
24 W per lys og 1,44 kWh for 10 lys i 6 timer.
Avatar billede thermik Nybegynder
28. februar 2012 - 19:17 #4
Vil du skrive et svar så du kan få point?
Avatar billede Ivaanov Nybegynder
29. februar 2012 - 07:06 #5
Ups, undskyld. Her er det så.