Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. februar 2012 - 15:21 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Boxee Box, og D-link dir 655.

Jeg har lige købt en Boxee Box, og en router D-link dir 655, hvor man kan tilslutte en harddisk via en USB port.

Jeg har tilsluttet harddisken til routeren og ved hjælp af et program som hedder Share port, så kan jeg finde harddisken på min pc, som om den var sluttet direkte til min pc. Ret smart.

Men hvordan får jeg min Boxee Box til at finde harddisken? Jeg har søgt på netværket efter harddisken men den vil absolut ikke finde den. Min pc kan heller ikke finde harddisken uden Shareport.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 15:45 #1
nej og det kan heller ikke lade sig gøre igennem routeren uden Share port. Derfor share port.

Så den finder du ikke med Boxee Box.

Så du have måske brug for en SATA HDD Docking Station, IDE/SATA.

Alla sådan nogle fættere:
(Kig under docking) http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdx9/

Men det kræver så det bliver igennem pc. Eller du kan måske sætte denne direkte i Boxee Box?
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 15:49 #2
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 16:08 #3
du har lavet 2 Spørgsmål om de samme

http://www.eksperten.dk/spm/958394

http://www.eksperten.dk/spm/958392

LUK det enge Spørgsmål
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. februar 2012 - 16:50 #4
Nu overvejer jeg da kraftigt at sende min Boxee retur og købe en Ac Ryan i stedet. Kan du fortælle lidt om denne maskine kimtheman?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
28. februar 2012 - 17:38 #5
Jeg har en Boxee Box, og er mere end glad for den! :) Har været gennem samtlige fra Xtreme, Netgear og WD. Alle sammen når ikke boxee box til sokkeholderne!

Har lavet DNS tricket på min boxee box, så den tror den er i USA, hvilket vil sige HULU, netflix etc direkte på den. Meget af det er gratis.

Har også egen harddisk, dog en netværks harddisk men fungerer upåklageligt.

Boxee box er endnu den eneste jeg har fået til at spille alle mine formater. MKV, DVD-ISO og BluRay-ISO osv.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 18:16 #6
Har en Ac Ryan og den tygger alle medier og subtitles. Jeg streamer direkte til denne fra min Nas server DS 211
http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS211&lang=dan
Og det streames igennem netværket med powerlines
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197391859670&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197375845405&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Jeg streamer kun medier fra den. Og har 2 modeller af den. 1 med indbygget harddisk og lillebror uden harddisk. De virker bare.
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 18:18 #7
Har ikke prøvet et format den ikke har klaret. Så tro mig. Den klare det hele....

Og en rigtig fin forumsiden hvor de tit opgradere firmware.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. februar 2012 - 19:48 #8
Kan man finde harddisken som sidder i Ryan, på netværket? Altså så man kan overføre filer fra en pc dertil?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2012 - 20:24 #9
har du del den??
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. februar 2012 - 21:16 #10
#9

Har du del den??

jeg forstår desværre ikke spørgsmålet?
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 22:02 #11
ja det kan man godt. Men tidsmæssigt tager det for lang tid, hvis man ikke kører Gigabit.

Men den er så til gengæld meget nem at tilslutte via usb til pc.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. februar 2012 - 23:34 #12
Kører Gigabit?

Går det ikke hurtig nok at overføre filer via netkablet?
Avatar billede kimtheman Novice
28. februar 2012 - 23:39 #13
Har jeg ikke prøvet da mit tv er i stuen. Så har kun prøvet igennem powerlines og der går det sgu for langsomt

Men man kan jo også download igennem denne boks fra nettet af hvis det er det man vil.

Men som sagt så streamer jeg det hele igennem min nas så føler ikke problemet med langsomt lan mere.
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 17:34 #14
#8
Kan man finde harddisken som sidder i Ryan, på netværket? Altså så man kan overføre filer fra en pc dertil?

#9har du del den??
#10

Har du del den??

jeg forstår desværre ikke spørgsmålet?

du skal dele den så de kom mer på netværket  så kan du  kan overføre filer fra en pc
Avatar billede kimtheman Novice
29. februar 2012 - 19:36 #15
Det tror jeg så ikke han kan. Da han ikke kan se den, uden at have installeret Share port på den enhed, hvor den skal komme til syne.
Og i det tilfælde her, ville det så være på Boxee Box, han skulle have installeret Share port.

Men kontakt D-link, så skal de nok give dig klar besked på om det kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 17:19 #16
hvad kan Share port ???http://www.dlink.com/shareport/

jeg  tror  jeg har same problem ?

jeg kan ikke komme på netdisk
Avatar billede wowjoey Nybegynder
01. marts 2012 - 18:00 #17
Kimtheman: Jeg fik købt en AC Ryan Playon!HD2 2TB HDDFull HD, og har lige siddet og prøvet den af. Den er allerede røget ned i kassen og kommer retur til forhandleren igen. For s.... den er langsom. Boxee reagerer med det samme på fjernbetjeningen, og den hakker slet ikke ved hd film. Men det gør den Ac Ryan tingest. Mage til skrammel.
Avatar billede kimtheman Novice
01. marts 2012 - 18:44 #18
Tja den mening deler jeg så slet ikke og heller ikke de andre 5 familie medlemmer der har en. Så måske fejlen lå et andet sted.

Måske du skulle have startet med at opdatere firmware på den så...
Men som sagt har ikke prøvet noget den ikke tykker...

Og søger du på nettet så vil du finde ud af at der stort set ikke er andet end roste omtale omkring den boks så...
Avatar billede kimtheman Novice
01. marts 2012 - 18:46 #19
Share port gør at du kan tilslutte en printer eller harddisk, og så hjemmenetværket tilgå denne, hvis computerene også har installeret Share port.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
01. marts 2012 - 21:57 #20
jeg startede med at opdatere firmware efter en anbefaling på en youtube anmeldelse. Billedekvaliteten er betydelig ringere end på boxee. Det har nok noget med det her at gøre: "Set med de kritiske briller har AC Ryan Playon!HD nogle små irritationsmomenter: Brugergrænsefladen, der reelt er HD-kompatibel, fylder aldrig mere end maksimale ~1300x700 pixels, som vi gerne så kunne skaleres ud til de fulde 1920 x 1080 pixels." kilde: http://www.tweak.dk/review/AC_Ryan_Playon!HD_medieafspiller/1120/3/1

Men prøv at læs denne anmeldelse:

http://gear-online.dk/testgear/test-a-c-ryan-playon-hd2-magen-til-skrammel-1.476285.html

Jeg er da glad for at du nævnte denne box. Så kan jeg jo ikke gå og ærge mig over at jeg købte mig en boxee... Den beholder jeg og den Ryan fyr er ikke velkommen i mit hjem mere :-)
Avatar billede kimtheman Novice
01. marts 2012 - 23:17 #21
Nej men så er det jo bare dejligt, der er alle vi andre der er tilfredse. Og hvor vi kan tilslutte netværksharddiske osv uden problemer.

Så du er altså tilbage til starten,hvor du ikke kan få tilsluttet en netværksharddisk.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
02. marts 2012 - 16:34 #22
Det er bestemt ikke for at genere din Ac Ryan. Men jeg fortæller blot at jeg ikke har meget til overs for den :-)

Jeg kan godt finde andre pc'er på mit netværk. Bare ikke harddisken som er tilsluttet routeren. Men det må jeg jo bare leve med så.
Avatar billede kimtheman Novice
02. marts 2012 - 17:03 #23
Det et helt fint.
Jeg har også en tidligere model også med harddisk i forhold til den du har købt. Og der er det jo heller ikke ligemeget hvilken harddisk man putter i vedr. Støj. Samt har jeg ydeligere en model uden harddisk og den siger ik meget støj på.

Hvorfor putter du ikke bare harddisk på boksen så? Så kan du vel derigennem finde den på dit netværk?
Avatar billede wowjoey Nybegynder
19. maj 2013 - 08:58 #24
Er der nogen der gerne vil have point for et svar?