Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2012 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php Redirect

Hej gutter, håber i kan hjælpe mig her... Jeg sidder med et redirect problem. Når jeg prøver at lave et logud script til mit php login bliver jeg aldrig smid hen til det sted jeg gerne vil hvad gør jeg galt?
mine liner med logout ser sådan ud:

session_start();
session_destroy();
header("location: index.php");
04. marts 2012 - 10:03 #1
Hvor bliver du smidt hen?

Et hyppigt problem med header kode er at der er noget output før header koden, for eksempel et mellemrum eller en tom linie.  Har du checket for det?
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2012 - 11:15 #2
Jeg synes jeg har prøvet alverdens ting... det jeg gør er at køre hvis en session er registrert så skal den skrive forskellige links ud.
Der iblandt logout som jeg finder frem via:
--------------------------------
  index.php:
--
switch ($x)
[
case "logout":
      include ("logout.php");
break;

logout.php:
--
session_start();
session_destroy();
header("location: index.php");

04. marts 2012 - 12:29 #3
Det vil du ikke svare på? (Jeg stillede to konkrete spørgsmål, a.  hvor bliver du  'smidt hen' (eftersom du 'aldrig bliver smid hen til det sted du gerne vil') altså hvad præcist sker der når du kører din kode, og b.  har du checket og er du sikker på at der ikke er noget output før header, ikke engang et mellemrum eller blank linie?)
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2012 - 12:45 #4
sorry :D var lige lidt ved siden af mig selv.

Jeg bliver smidt hen til det link jeg trykker på for at logge ud altså: index.php?page=logout

kan ikke lige se at der skulle være noget mellemrum eller en blank linie før, da jeg er meget grøn på det område her.
Avatar billede dartlykke Novice
04. marts 2012 - 12:46 #5
hov det skulle jo ikke være et svar :D det køre bare for mig idag.
04. marts 2012 - 21:40 #6
Jeg kom ikke tilbage med det samme - jeg har haft for meget om ørene idag og har det stadig.  Samtidig er der ikke mange oplysninger at gå efter.  Jeg er ikke i stand til at hjælpe, og jeg må bakke ud.  Jeg håber du får indlæg fra andre der kan være til nytte.
10. marts 2012 - 20:05 #7
hamster88, hvad er din videre hensigt med denne tråd?  Du fik ikke andre indlæg (og jeg kan som sagt ikke hjælpe), så du må nok konstatere, at du ikke fik hjælp til denne tråd.  Kan jeg derfor bede dig lukke den igen (med points til dig selv.)  Så er der ryddet op (og så står spørgsmålet ikke længere som åbent i min liste af indlæg.)