Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 21:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows i bølger

Min søns computer fryser ind imellem.

Maskinen er en Acer Aspire 7551G med Windows 7.

Jeg har kørt Cclean og udbedret problemer.

Computeren starter hurtigt op, og er nogenlunde hurtigt
klar til brug (skrivebordet).

Men så står det hele nærmest stille.
Man beder den åbne browser, men intet sker... I det følgende 5 min, og pludselig, kan ALT ske, uden ventetid, og pludselig stopper alt igen for en stund.... Jeg har forsøgt at køre en windows update for at være sikker på windows var up-to-date, uden held.. Windows update melder fejl.

Der er ikke installeret ret mange programmer på computeren, og i Start-up menuen er der meget få programmer. Faktisk kun de originale..

Hvad lyder det som om der er galt ?
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 21:18 #1
Windows update melder fejlkode 80072EE2
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:19 #2
Skriver den noget om sin mærkelige måde at være på i logbogen?
Højreklik computer-administrer-logbog (taget fra xp så det kan måske være anderledes i Win 7)
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 21:19 #3
Er der mulighed for gendannelse af pc'en til fabrikinstillinger?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:21 #4
Kører den med Windows egen firewall?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:22 #5
#3 Eller til før problemet opstod med systemgendannelse.
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 21:26 #6
Kan supplere med at Mcaffe Internet security suite er på computeren, hvilken jeg er i fuld gang med at fjerne da det virker som om den tager meget ydeevne.

Der er ingen gendannelsespunkter.

Jeg leder efter log-bogen...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:32 #7
Øh du har ikke en gammel Norton Internet Security liggende samtidigt vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:34 #8
Har du afinstalleret den er du nødt til at fjerne det hele med den tool man kan finde på deres hjemmeside. Alt fjernes nemlig sjældent ved at bruge afinstallerings muligheden.
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 21:39 #9
Jeg kunne kun fjerne med den tool jeg downloadede :-) Prøver lige at genstarte for at se om det hjalp.

Der ligger Norton Online Backup på samme maskine.

Jeg fandt logbogen... Det eneste der står er:

"MMC kunne ikke oprette snap-in´en"
Snap-in´en er muligvis ikke installeret korrekt.

Har lige kørt en virus-scan.  Ingen trusler fundet...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2012 - 21:45 #10
#6 Hvorfor er systemgendannelse deaktiveret?
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 21:50 #11
godt spørgsmål...
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 22:16 #12
#4  Ja, windows firewall...
Avatar billede zoso Novice
04. marts 2012 - 22:56 #13
Er gendannelse af din pc til fabrikinstillinger muligt?
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 22:57 #14
Fejlen fra Windows Update hedder:

80072EFE
Avatar billede olai Juniormester
04. marts 2012 - 23:00 #15
zoso: Hmm hvor finder jeg lige ud af det ? Mener du sådan en recovery-slet-alt-geninstaller-alt ting.. ?
Avatar billede zoso Novice
05. marts 2012 - 13:48 #16
#15 Acer har et program, som klarer opgaven. Det hedder eRecovery Management og burde ligge på pc'en.

Her er en guide til brug af det.
http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/12869
Avatar billede olai Juniormester
27. maj 2014 - 21:40 #17
I tidernes morgen lykkedes det faktisk at lave en recovery zoso.. Smid et svar.. ;)