Avatar billede stabil Juniormester
05. marts 2012 - 12:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

To wifi routere op sammen net - ustabil drift

Hej :)

Jeg har to routere på samme netværk. Begge supporterer WIFI brugere.

Router 1 og Router 2 er sat op med hver sin IP Adresse (192.168.0.1) og (192.168.0.2) - og de har hver sit SSID navn.

Router 1 bruger Channel 6. Router 2 bruger CHannel 11  (Jeg har læst mig til, at de bør bruge hver sin).

Router nr 1 og 2 er forbundet med et fysisk netværkskabel.

BEGGE er sat op som  AP (Access Point) .. Jeg ved ikke om dette er korrekt? - Jeg kan på begge routere vælge mellem: AP, AP-CLIENT, AP-Bridge point to point, AP Bridge point to multipoint, AP Bridge WDS eller UNiveral Repeater..... Begge står lige nu som AP, men er det korrekt????

Det er muligt at logge på begger routere (trådløst), og setup fungerer - bortset fra at devices koblet op på Router 1 via WI-FI ofte hopper af nettet. Dette er f.eks. iPhone og iPad.. Alt kan virke i 2 f.eks. 2 timer, hvorefter enheden mister netværksforbindelsen.

Jeg tror der er en eller anden konflikt mellem de 2 routere?

VH
Søren
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 16:09 #1
Avatar billede stabil Juniormester
05. marts 2012 - 20:38 #2
Sletter indlæg....
Dobbelt oprettet :(